ناتو-قدرت-دارد-اما-انسانیت-را-فراموش-می‌کند

ولادمیر زیلنسکی،‌ رییس جمهور اوکراین بار دیگر ناتو را به شدت زیر انتقاد قرار داد و گفت که «شما قدرت دارید، اما به نظر می رسد انسانیت را از دست می‌دهید.»

به گزارش افغان نیوز؛ این حملهٔ‌ لفظی رییس جمهور زیلنسکی پس از آن بیان شد که مقام‌های اوکراینی گفتند روسیه یک شفاخانهٔ زایشگاه را در شهر ماریوپل هدف حمله قرار داد.

رییس جمهور زیلنسکی در یک تویت نوشت:‌ « حمله مستقیم قوای روسی به زایشگاه، کودکان را زیر آوار قرار دارند. قساوت! جهان تا چه زمانی شریک جرمی خواهد بود، ترور را نادیده می‌گیرد؟»

وی همچنان از ناتو خواست که «همین حال آسمان حریم هوایی اوکراین را مسدود کنید!‌ کشتار را متوقف کنید! شما قدرت دارید، اما به نظر می‌رسد که انسانیت را از دست می‌دهید.»

شماری غیر نظامیان که در حملهٔ روز چهار شنبه در این شفاخانه کشته و زخمی شده اند،‌ تا حال مشخص نشده است. روسیه نیز تاکنون در مورد این اتهام تبصره نکرده است. اما در گذشته اتهام هدف قرار دادن غیر نظامیان را در تهاجم نظامی خود در اوکراین رد کرده بود.

قصر سفید و پنتاگون روز چهارشنبه گفتند که آنها نتوانستند حمله بر شفاخانه نسایی ولادی ماریوپل را تایید کنند.

جان کربی،‌ سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده گفت: «اگر این حمله واقعیت باشد و ما هیچ دلیلی برای شک و تردید در مورد واقعیت آن نداریم،‌ ما فقط نمی‌توانیم آن را به طور مستقلانه تایید کنیم.»

رییس جمهور زیلنسکی در تویت روز چهارشنبهٔ خود بار دیگر از ناتو خواست تا حریم هوایی اوکراین را در مقابل تهاجم نظامی روسیه بر آن کشور مسدود کند.

اما ایالات متحده این تقاضا را تا حال رد کرده و گفته است که چنین اقدام ایالات متحده را در تقابل مستقیم با روسیه قرار می دهد.

پس از حملهٔ تهاجمی روسیه بر اوکراین که به تاریخ ۲۴ فبروری ۲۰۲۲ آغاز شد، رییس جمهور زیلنسکی همواره با رهبران کشور‌های غربی از جمله جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، تماس تیلفونی داشته و از کمک‌های نظامی و بشردوستانهٔ غرب قدردانی کرده است.

اما در این مدت چهار بار کشور‌های غربی به شمول اعضای ناتو را مورد حملهٔ لفظی قرار داده است.

در آخرین مورد،‌ رییس جمهور اوکراین روز سه شنبه هشتم مارچ گفت که بیش از این انتظار ندارد که کشورش منحیث عضو پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) پذیرفته شود.

آقای زیلینسکی در مصاحبه‌ای با تلویزیون ABC امریکا گفت که «ناتو آماده نیست اوکراین را بپذیرد. متحدین از مسایل جنجال برانگیز و مقابله با روسیه ترس دارند.»

قبل از این، رییس جمهور اوکراین خطاب به کشورهای غربی گفته بود که اگر حریم فضایی اوکراین را در مقابل روسیه مسدود نکنند و طیاره به کشورش فراهم نکنند، غرب نیز می‌خواهد «ما به تدریج کشته شویم.»

ناتو قدرت دارد اما انسانیت را فراموش می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد