ناتو-ماموریت-خویش-در-افغانستان-را-خاتمه-یافته-اعلام-کرد

ینس ستولنبرگ، دبیر کل سازمان ناتو امروز بیان داشته است که ماموریت نیروهایش در افغانستان خاتمه یافته و جنگ افغانستان راه حل سیاسی دارد.

به گزارش افغان نیوز: ینس استولنبرگ، دبیر کل ناتو امروز پنج شنبه، (8 میزا) در مقر این سازمان تاکید کرده که با ختم ماموریت نیروهایش، اما از نیروهای افغان حمایت میکند.

وی گفت که کشورهای عضو ناتو تابه حال درمورد اعزام نیرو به افغانستان تصمیم نگرفته‌اند و این تصمیم تا بررسی وضعیت کلی افغانستان به حالت تعلیق خواهد ماند.

دبیر کل ناتو تصریح کرد که این سازمان متعهد به حمایت از نیروهای هوایی افغانستان است، زیرا این نیروها توانسته در سرکوب هراس‌گنان از طریق هوا و کمک به نیروهای دفاعی و امنیتی نقش مهمی را بازی کنند.

آقای ستولنبرگ از نشست کابل به عنوان یک پروسه کامیاب یاد کرده گفت که جنگ فعلی افغانستان نیاز دارد تا از طریق هم‌چو نشست‌ها حل گردد و افزود که جنگ نظامی راه حل نیست.

وی گفت که ۱۵ کشور عضو ناتو ماموریت خود را در افغانستان در بخش آموزش، مشورت‌دهی و تقویت نیروهای دفاعی و امنیتی افزایش می‌دهند تا این نیروها بتوانند در برابر هراس‌افگنان به نبرد بپردازند.

از سویی هم گفته می‌شود که تصمیم نهایی در مورد اعزام و یا عدم فرستادن نیروها به افغانستان در اخیر نشست ناتو اعلام می‌گردد.

 

ناتو ماموریت خویش در افغانستان را خاتمه یافته اعلام کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد