ناتو-نمی-گذارد-گروه-طالبان-پیروز-شود

ینس ستولتنبرگ، سرمنشی ناتو تصریح کرد که همکاری های این سازمان با نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان ادامه دارد و همچنین خطاب به طالبان گفت که در میدان‌های جنگ پیروز نمی‌شوید.

به گزارش افغان نیوز: ینس ستولتنبرگ، سرمنشی عمومی ناتو گفته است که طالبان در میدان‌های جنگ پیروز نخواهند شد، زیرا آنها در کنار افغانستان و در کنار نیروهای امنیتی افغانستان باقی می‌مانند.

وی روز گذشته پیش از آغاز نشست به خبرنگاران گفته است که مأموریت غیر نظامی ناتو در افغانستان ادامه خواهد یافت و نیروهای این سازمان در کنار نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان به مشوره دهی و آموزش نیروهای افغانستان ادامه خواهند داد.

دبیر کل ناتو در یک نشست خبری گفت:” پیام من به طالبان این ست که شما در جنگ پیروز نمی‌شوید و اگر به گفتگو حاضر شوید، دست آورد بیشتری خواهید داشت.”

از سوی هم قرار است امروز مشخص شود که اعضای این سازمان تا سال ۲۰۱۴ حکومت افغانستان به ویژه نیروهای امنیتی افغانستان را حمایت های مالی نمایند.

نشست سران ناتو که در آن رئیس جمهور غنی و عبدالله عبدالله رهبران حکومت وحدت ملی نیز اشتراک کرده اند، روز گذشته در بروکسل آغاز شد و قرار است امروز پنج شنبه (۲۱سرطان) در مورد ادامه کمک‌های این سازمان به نیروهای امنیتی تا سال ۲۰۲۴ بحث و گفتگو شود.

ناتو نمی گذارد گروه طالبان پیروز شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد