ناتو-و-امریکا-از-حقیقت-داعش-چشم-پوشی-می-کنند

وزیر خارجه روسیه طی نشستی خبری اظهار داشته است که ناتو و امریکا حقیقت را در مورد نفوذ روز افزون گروه داعش در شمال افغانستان می دانند اما پنهان می‌کنند.

به گزارش افغان نیوز: سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در یک نشست خبری با همتایی پاکستانی‌اش اعلام کرد که اسنادهای ما از شمال افغانستان نشان می‌دهند که ده‌ها داعشی در آن جا فعالیت دارند وهمه روزه نیز نفوذ آنان افزایش می‌یابد.

آقای لاوروف گفته که نفوذ گروه داعش در ولایت‌های شمالی افغانستان، تهدیدی جدی برای آسیای مرکزی و روسیه می‌باشد و خاطر نشان ساخت که آنان درحال حاضر، درحال آماده باش قرار دارند.

وی دلیل درآماده باش قرار گرفتن نیروهای نظامی‌اش را، افزایش گروه داعش در شمال کشور گفته که ایالات متحده و ناتو از این حقیقت، چشم پوشی می‌کنند تا نشان دهد که داعشیان تهدید جدید برای منطقه نیست.

از سوی هم، وزارت خارجه پاکستان نیز گفته که داعش برای کشورهای منطقه تهدید جدی می‌باشد و خاطر نشان ساخته که اگر جلو آن گرفته نشود، خیلی هشدار دهنده می‌باشد.

این ادعای روسیه و پاکستان درحالی در قبال امریکا و ناتو بیان می‌شود که مسکو متهم به حمایت از هراس‌افگنان در افغانستان می باشد و اسلام‌آباد به تروریستان محل امن را فراهم کرده که از خاک آن، سراسر افغانستان مورد هدف قرار می گیرد.

ناتو و امریکا از حقیقت داعش چشم پوشی می کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد