ناتوانی-بانک-مرکزی-در-تبدیل-دالر-به-افغانی-واقعیت-ندارد

سخنگوی طالبان می‌گوید که ناتوانی بانک مرکزی در مورد تبدیل کردن پول دالر به افغانی حقیقت ندارد. همچنان هنوز از آدرس ملل متحد یا کدام نهاد دیگر پول دالر به بانک مرکزی داده نشده است.

به گزارش افغان نیوز؛ یک مقام ارشد سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه، ۳ فبروری اعلام کرده است که این نهاد ۱۳۵ میلیون دالر در بانکی در افغانستان دارد، اما نمی‌تواند از آن استفاده کند؛ زیرا بانک مرکزی نتوانسته است این مقدار پول را به افغانی تبدیل کند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی در تویتی با رد گزارش‌ها درباره ناتوانی بانک مرکزی در تبدیل کردن دالر به پول افغانی می‌گوید که تا کنون سازمان ملل یا کدام نهاد دیگر دالر به بانک مرکزی نداده است. 

وی می‌افزاید که بانک مرکزی توان تبدیل کردن دالر به پول افغانی را دارد.

اما عبدالله الدرداری، رییس برنامه توسعه سازمان ملل متحد در افغانستان، گفته است که سازمان ملل متحد  میلیون‌ها دالر را به این کشور برده و به بانک بین‌المللی افغانستان سپرده است.

به گزارش رویترز، رییس برنامه توسعه سازمان ملل متحد در افغانستان که در اجلاس فضایی تحریم‌های جهانی صحبت می‌کرد، گفت که این «اتفاق نیفتاده است». 

الدرداری می‌گوید که برنامه توسعه سازمان ملل متحد نیز ۳۰ میلیون دالر دارد که در بانک بین‌المللی افغانستان (AIB) گیرمانده است و نمی‌تواند آن را به افغانی تبدیل کند. به گفته او، بدون افغانی برنامه این نهاد اجرایی شده نمی‌تواند.

این درحالی است که طالبان به عنوان «امارت اسلامی» در ۲۴ اسد قدرت را به دست گرفتند و پس از آن استفاده از دالر و هرنوع ارز خارجی دیگر را در کشور ممنوع کردند.

ناتوانی بانک مرکزی در تبدیل دالر به افغانی واقعیت ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد