ناروی-از-جنگ-علیه-طالبان-حمایت-نمی‌کند

سفیر ناروی در افغانستان در دیدار با معاون سیاسی ریاست الوزرای امارت اسلامی گفته است که کشورش از جنگ علیه طالبان حمایت نمی‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرای امارت اسلامی روز شنبه (۳۱ ثور) با اندرس لیندمن، سفیر ناروی در افغانستان دیدار کرده است. سفیر ناروی در این دیدار گفته‌است که کشورش از جنگ علیه طالبان حمایت نمی‌کند.

لیندمن افزوده که روابط و مناسبات دوستانه میان ناروی و افغانستان به بحث‌ها و تماس‌های سیاسی دوستانه نیاز دارد.

اندرس لیندمن بر روابط میان دو کشور تاکید کرده و از معاون سیاسی ریاست‌الوزرا‌ی امارت اسلامی در مورد کار زنان در ادارات دولتی، تعلیم دختران، حجاب، حکومت همه‌شمول، طرزالعمل کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان و حذف شماری از نهادها در این اواخر از تشکیلات امارت اسلامی توضیح خواست.

در این دیدار مولوی عبدالکبیر از تلاش‌های ناروی با توجه به بحران افغانستان، به ویژه نشست اخیر در مورد افغانستان در شهر اسلو و نشست مستقیم هیات امارت اسلامی با مسوولان اتحادیه اروپا و جامعه مدنی افغان مقیم اروپا، ایجاد زمینه افهام و تفهیم و کمک‌های ناروی در زمینه ماین روبی در افغانستان، ابراز قدردانی کرده است.

این در حالی است که چندی پیش ناروی میزبان نشست هیات امارت سلامی در اسلو، پایتخت این کشور بود. در این نشست هیات امارت اسلامی با نهادها و جامعه مدنی شهروندان افغانستان مقیم اروپا به گونه‌ای مستقیم گفتگو کردند.

ناروی از جنگ علیه طالبان حمایت نمی‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد