ناروی؛-میزبان-دور-بعدی-گفتگوهای-«بین‌الافغانی»

وزیر امور خارجه پاکستان گفته است که دور بعدی گفتگوهای بین‌الافغانی در اسلو، پایتخت کشور ناروی برگزار می‌شود.

به گزارش افغان نیوز: رسانه‌های پاکستانی امروز (سه‌شنبه، ۸ اسد) گزارش داده‌اند که شاه‌محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان در جریان ارائه گزارش به نمایندگان «مجلس ملی» این کشور درباره سفر اخیر عمران خان به امریکا، گفته است که گروه طالبان موافقت خود را با حضور در گفتگوهای بعدی در مورد صلح در اسلو اعلام کرده و پاکستان امیدوار است که پیشرفت‌های جدیدتری در این خصوص به‌دست آید.

او از پیشرفت‌ در پیوستن کشورها به روند صلح افغانستان خبر داد و گفت که آلمان و ناوری به روند دوحه ملحق شده و «در نشست اسلو شاهد حضور کشورهای دیگر نیز خواهیم بود».

پیش از این مقام‌های افغان نیز از برگزاری نشستی با حضور حکومت افغانستان با طالبان در یکی از کشورهای اروپایی خبر داده‌بودند.

عبدالسلام رحیمی، وزیر دولت افغانستان در امور صلح دو روز پیش اعلام کرد که گفتگو میان حکومت افغانستان و گروه طالبان تا دو هفته‌ دیگر آغاز می‌شود؛ اما گروه طالبان این گفته‌ها را رد کرده و گفته‌است که با حکومت افغانستان در صورت خروج نیروهای امریکایی، تنها به‌حیث یک طرف داخلی مذاکره خواهد کرد.

این گروه همچنین آغاز مذاکرات داخلی را به توافق روی زمان‌بندی خروج نیروهای امریکایی از افغانستان مشروط کرد.

طالبان تاکنون در مورد نشست «اسلو» که پاکستان از برگزاری آن خبر داده، چیزی نگفته‌اند.

این درحالی است که دور پیش این گفتگوها در دوحه، پایتخت قطر برگزار شده‌بود و بیش از ۵۰ نفر از جمله چند مقام حکومتی در آن شرکت کرده‌بودند.

ناروی؛ میزبان دور بعدی گفتگوهای «بین‌الافغانی»

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد