نامزد-مدعی-پیروزی-در-انتخابات،-از-قانون-سر-پیچی-می‌کند

محمد ابراهیم الکوزی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری که به نفع دسته انتخاباتی اشرف غنی کنار رفته است، می‌گوید: هر نامزدی که خود را برنده انتخابات اعلام می کند، بر فیصله‌های کمیسیون انتخابات احترام نمی‌گذارد و از قانون سر پیچی می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: آقای الکوزی امروز (سه‌شنبه، 16 میزان) طی یک نشست خبری در کابل که در باره پیوستن اش با تیم دولت ساز، چگونگی  کار شورای نامزدان و آخرین تحولات انتخاباتی نظریات خود ارائه می کرد، گفت؛ ابراز نظر شماری از نامزدان ریاست جمهوری و برنده اعلام کردن آنان در انتخابات ریاست جمهوری، مردم افغانستان را نگران کرده اند.

او تاکید کرد، نامزدانی که خلاف نظام و برای نابودی حرف می زنند و خود را برنده اعلام می کنند، مردم آنان را نمی بخشند و با آنان نخواهند بود.

آقای الکوزی با آنکه از برنده اعلام کردن شماری از نامزان ریاست جمهوری در انتخابات ششم میزان انتقاد می‌کند؛ اما می‌گوید: " چهار نامزد که با تیم انتخاباتی دولت ساز یکجا شده اند، هر کدامش یک صدهزار رای داشتند، بنابراین، آیا اشرف غنی کامیاب نیست؟"

آقای الکوزی در باره چگونگی پیوستش به نفع دسته انتخاباتی دولت ساز گفت: " به خاطر منافع و وحدت ملی و نمی خواستم که نظام صدمه ببیند و دست آوردهای 18 ساله از بین برود، مخالفت ها را کنار گذشتم و اکنون مردم افغانستان آگاه شده و از حکومت و از نظام دفاع می کنند".

آقای الکوزی از شورای نامزدان ریاست جمهوری انتقاد کرده و می‌گوید که در انتخابات ششم میزان، مشکلات تخنیکی وجود داشت؛ اما نامزدان نباید تمامی پروسه انتخابات را زیر پرسش ببرد و بر خلاف نظام حرف بزنند.

این در حالی است که روز گذشته شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد که انتخابات ششم میزان هیچ برنده‌ای ندارد و در روز انتخابات تقلبات گسترده از سوی دو تیم بر سر اقتدار صورت گرفته است.

آقای الکوزی به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه موضع تیم دولت ساز در برابر آرای بدون بایومتریک چسیت؟ پاسخ روشن نداد و گفت که شمارش یا عدم شمارش آرای بدن بایومتریک کار حکومت نیست، بلکه کار کمیسیون مستقل انتخابات است.

این در حالی است که تمامی دسته‌های انتخاباتی به جز دسته انتخاباتی اشرف غنی با صراحت با موضوع اعتباردهی به آرای «‌بایومتریک» ناشده مخالفت کرده‌اند و تاکید دارند که باید آرای« بایومتریک» شده شمارش شود.

نامزد مدعی پیروزی در انتخابات، از قانون سر پیچی می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد