نامزدان-انتخابات-ریاست-جمهوری-به-حکومت-هشدار-دادند

شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری در نخستین روز کارزارهای انتخاباتی اعلام کرد که ما کاندیدان ریاست جمهوری رفتارهای غیردموکراتیک و مداخله‌های متداوم تیم حاکم را به شدت تقبیح می‌کنیم و با تأکید بر خواسته‌های قبلی خویش، صحنه کمپین‌های انتخاباتی را ناعادلانه و یک‌جانبه می‌دانیم.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه‌ی این شورا آمده‌است که آنان پس از تحریم انتخابات، روی مبارزه برای موفق ساختن پروسه صلح و ایجاد اجماع ملی برای شکل‌گیری یک «اداره پاسخگو» تمرکز خواهند کرد تا این اداره بی‌طرف و ملی مسوولیت برگزاری یک انتخابات آزاد و عادلانه را بر عهده گیرد.

اعلامیه افزوده که این شورا طی اعلامیه‌ها، ابلاغیه‌ها، کنفرانس‌ها و نشست‌های متنوع به تأسی از حکم قانون اساسی کشور، پیشنهادهای واضح و قابل تطبیق جهت برگزاری انتخابات شفاف، عادلانه و با اعتبار را به جانب حکومت، کمیسیون‌های انتخاباتی و جامعه جهانی ارایه کرده است.

نامزدان عضو این شورا گفته‌اند: "ما کاندیدان ریاست جمهوری رفتارهای غیردموکراتیک و مداخله‌های متداوم تیم حاکم را به شدت تقبیح می‌کنیم و با تأکید بر خواسته‌های قبلی خویش بنا بر دلایل مستند و موجه که در ذیل از آن‌ها یادآوری می‌شود، صحنه کمپین‌های انتخاباتی را غیر هموار، ناعادلانه و یک‌جانبه می‌دانیم."

در ادامه آمده‌است که نامزدان جهت رسیدن به هدف برگزاری انتخاباِت آزاد، عادلانه و با اعتبار با این انتخابات از قبل مهندسی شده، تحت اشراف حکومت وحدت ملی، مقاطعه نموده و آن را تحریم می‌کنند.

اعلامیه افزوده که این شورا انتظار داشت که رهبری حکومت وحدت ملی به حکم قانون و صدای عدالت‌خواهانه شورای نامزدان ریاست جمهوری گوش داده و برای برون‌رفت از بحران، حاضر به تفاهم شود، اما به‌گفته‌ی این شورا، اشرف غنی به عنوان رییس حکومت وحدت ملی، برعکس استفاده از منابع و امکانات دولتی، عزل و نصب‌های سیاسی و غیرقانونی، مداخله در امور کمیسیون‌های انتخاباتی و کمپاین‌های قبل از وقت را بیشتر ساخت و اکنون به شدت تلاش دارد تا تحت نام انتخابات بار دیگر قدرت را به گونه غیرقانونی در اختیار بگیرد.

شورای نامزدان از جامعه جهانی خواسته که ملت افغانستان را در برگزاری یک انتخابات عاری از تقلب و برابر با معیارهای جهانی همکاری کند.

از طرف دیگر، رحمت‌الله نبیل؛ از اعضای دیگر این شورا گفته که انتخابات را تحریم نخواهد کرد.

این در حالی است که پیکارهای انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری روز گذشته (شنبه، ۶ اسد) آغاز شد و قرار است تا دو روز پیش از انتخابات ادامه یابد. در روز نخست کمپاین‌های انتخاباتی، اشرف‌غنی، عبدالله عبدالله و عنایت‌الله حفیظ مبارزات انتخاباتی شان را رسماً آغاز کردند.

نامزدان انتخابات ریاست جمهوری به حکومت هشدار دادند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد