نامزدان-انتخابات-شوراهای-ولسوالی-به-وظایف‌شان-برمی‌گردند

کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی اعلام کرده که براساس فرمان رییس جمهور غنی، نامزدان انتخابات شوراهای ولسوالی‌ها می‌توانند بدون رقابت آزاد به وظایف‌شان برگردند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این کمیسیون که روز شنبه( ۲۲، جدی) نشر شد، آمده است که این فرمان روز چهارشنبه ۱۹جدی سال روان با درنظرداشت نظریه حقوقی کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی از سوی ریاست جمهوری صادر شده است. 

بر بنیاد فرمان ریاست جمهوری، ماموران خدمات ملکی از تاریخ صدور این فرمان تا یک ماه دیگر می‌توانند بدون رقابت به وظایف‌شان برگردند. براساس این فرمان، اگر ماموران خدمات ملکی در میعاد تعیین‌شده به ادارات مربوط مراجعه نکنند، بست‌های خدمات ملکی را فقط از طریق رقابت آزاد می‌توانند به دست بیاورند.

در فرمان ریاست جمهوری آمده است: «در صورتی که در بست‌های مربوط به نامزدان مستعفی شوراهای ولسوالی‌ها، اشخاص دیگری از طریق رقابت آزاد مقرر شده باشند، نامزدان مستعفی در بست‌های خالی مماثل بدون سپری پروسه رقابت آزاد، شامل وظایف می‌شوند.»

در این فرمان تصریح شده است که آن شمار از ماموران خدمات ملکی که در انتخابات شوراهای ولسوالی‌ از وظایف‌شان کنار رفته بودند، اما در انتخابات پارلمانی به حیث نامزد اشتراک کرده‌اند، شامل مفاد این فرمان نمی‌شوند.

کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، شمار دقیق این ماموران مستعفی را اعلام نکرده است و هم‌چنان درباره سرنوشت معاش دوره انفصال آن‌ها از خدمت، به دلیل نامزدی در انتخابات شوراهای ولسوالی، چیزی نگفته است.

 این درحالی است که قرار بود انتخابات شوراهای ولسوالی برای نخستین‌بار همزمان با انتخابات پارلمانی در ۲۸ میزان سال جاری برگزار شود. اما این انتخابات به دلیل وجود مشکلات فنی و مدیریتی به تعویق افتاد.

نامزدان انتخابات شوراهای ولسوالی به وظایف‌شان برمی‌گردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد