نامزدان-انتخابات-نمی-توانند-نتایج-را-به-میل-شان-تغییر-دهند

سخنگوی ارگ تصریح نموده است که نامزدان انتخابات ریاست جمهوری در جریان روند انتخابات، نمی‌توانند نتایج آن‌ را به میل و سلیقۀ شان مسیر دهند.

به گزارش افغان نیوز: صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست‌ جمهوری در برگۀ توییترش نوشته است که نامزدان ریاست‌ جمهوری اصول و قواعد انتخاباتی را رعایت کنند.

آقای صدیقی تأکید کرده است که نامزدان انتخابات ریاست جمهوری در جریان روند انتخابات، نمی‌توانند نتایج آن‌ را به میل و سلیقۀ شان مسیر دهند.

او افزوده، رئیس‌ جمهور غنی در کنار این که نامزد ریاست ‌جمهوری است، به اصول و قواعد پیش‌بینی شده در قانون اساسی و قانون انتخابات متعهد است.

این گفته‌ها در حالی بیان می‌شود که شماری از نامزدان انتخابات ریاست‌ جمهوری، رئیس‌ جمهور غنی را متهم به سوء استفاده از امکانات و منابع دولتی در کمپین‌های انتخاباتی کرده‌اند.

شماری از هواداران تیم ثبات‌وهم‌گرایی نیز از چند روز به این‌سو آن چه تقلب در انتخابات ریاست جمهوری عنوان می‌کنند، دست به تظاهرات زده‌ و خواستار ابطال ۳۰۰ هزار رأی بدون بایومتریک هستند.

در همین حال، شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری، هفته گذشته در یک نشست خبری در کابل تاکید کردند که پروسه انتخابات از مسیر اصلی اش منحرف شده و کمیسیون انتخابات قادر به جداسازی آرای پاک از نا‌پاک نیست.

گلبدین حکمتیار از نامزدان ریاست جمهوری کشور نیز روز جمعه (15 قوس) گفت که برای برگزاری انتخابات شفاف و تامین صلح به یک حکومت موقت نیاز دارد.

آقای حکمتیار در میان هوادارانش دولت کنونی را عامل دوام جنگ و مانع صلح خواند و گفت "با دوام حکومت کنونی صلح ممکن نیست."

این درحالی است که انتخابات ریاست ‌جمهوری به تاریخ ششم میزان سال روان برگزار شد، اما کمیسیون مستقل انتخابات تاکنون نتوانسته است نتایج نخستین این انتخابات را اعلام کند.

نامزدان انتخابات نمی توانند نتایج را به میل شان تغییر دهند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد