نامزدان-معترض-بغلان-شاهراه-کابل-شمال-را-مسدود-می-کنیم

شماری از نامزدان پارلمانی ولایت بغلان طی یک کنفرانس اعتراضی هشدار دادند که اگر به تقلبات انتخاباتی در این ولایت توجه صورت نگیرد، شاهراه کابل- شمال را مسدود خواهند کرد.

به گزارش افغان نیوز: حامد پویا نامزد انتخابات پارلمانی از ولایت بغلان، امروز سه شنبه(8، عقرب) طی کنفرانس خبری در کابل گفت که تقلب انتخاباتی بسیار گسترده و سازماندهی شده بود، بنابراین اگر آرای درست از آرای باطل تفکیک نشود، نتیجۀ این انتخابات مورد قبول مردم نخواهد بود.

وی افزود؛ مردم آرای را قبول دارند که از طریق بایومتریک صورت گرفته باشند، در غیر آن پذیرفتنی نیست؛ زیرا  بسیاری از  آرای غیر بایومتریک از سوی افراد مشخص سازماندهی شده اند.

این نامزدان معترض خواهان به مجازات کشاندن افراد متقلب بوده و می گوید که نظام عدلی و قضایی باید بدون تفکیک جایگاه افراد، مفسدین را مجازات کند.

آقای پویا تاکید داشت که در بسیاری از موارد حتی انتخابات هیچ دایر نشده است اما صندوق ها به نفع بعضی نامزدان پر شده اند و این جفای برزگی در حق مردم می باشد.

نامزدان معترض بغلان خواهان عدالت شدند و هشدار دادند که اگر به تقلب انتخاباتی این ولایت توجه صورت نگیرد، شاه راه کابل شمال را مسدود خواهند کرد.

توحید آرمان یکی دیگر از نامزدان معترض ولایت بغلان گفت: اگر به خواست نامزدان معترض توجه نگردد، آنان لین برق منتهی به کابل را نیز قطع می کنند.

وی افزود؛ در ولسوالی تاله و برفک قبل از برگزاری انتخابات هیچ ناامنی وجود نداشت اما بعضی افراد به گروه طالبان پول دادند که این ولسوالی را ناامن سازند تا زمینه تقلب برای نامزدان سود جو فراهم گردد. بنابراین اگر رای تقلبی از رای واقعی جدا نگردد، نتیجه آن مورد قبول نامزان قرار نمی گیرد.

در همین حال مولوی عبید الله نامزد معترض از ولایت کندز می گوید: حکومت به منظور شفافیت انتخابات میلیونها افغانی را برای خریداری سیستم بایومتریک به مصرف رسانده است، اما اگر از این سیستم در جهت ثبت آرا و هویت رای دهنده استفاده نشده باشد، مردم و نامزدان معترض نتیجه انتخابات را قبول نخواهند کرد.

نامزدان معترض بغلان: شاهراه کابل-شمال را مسدود می کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد