نامه-سرگشادهٔ-طالبان-به-مردم-امریکا

رییس دفتر سیاسی طالبان در نامه‌یی به مردم امریکا، گفته است که ما تعهد واقعی به راه‌حل سیاسی کشمکش افغانستان داریم، واشنگتن باید به توافقنامهٔ دوحه متعهد بماند.

به گزارش افغان نیوز: ملا عبدالغنی برادر، رییس دفتر سیاسی طالبان در این نامهٔ خواستار خروج نیروهای خارجی از افغانستان مطابق به توافقنامه دوحه بین امریکا و طالبان شده‌است.

رییس دفتر سیاسی طالبان می‌گوید: نوزده سال گذشته ثابت کرد که موضوع افغانستان با کاربرد زور و قدرت، استراتیژی‌های جنگی و تبدیلی جنرالان حل نمی‌شود.

او در ادامه گفته که افغان‌ها قادرند که از «راه تفاهم بین‌الافغانی به قیام نظام اسلامی و صلح و امنیت دائمی» برسند.

ملا برادر ظاهرا در پاسخ به نگرانی‌ها در بارهٔ دیدگاه این گروه در مورد حقوق اقلیت‌ها، حقوق زنان و آزادی بیان در افغانستان بر این تاکید کرده که آنها مخالف تبعیض بین شهروندان افغانستان‌اند و اجازهٔ «برخورد امتیازی در بین ملت» را نمی‌دهند. 

به گفته وی؛ طالبان در کشور خود به «تأمین و تضمین حقوق زنان که شریعت اسلامی داده‌است، متعهد‌اند. او همچنین از تعهد این گروه به آزادی بیان «با در نظر داشت اصول اسلامی و منافع ملی» افغانستان نیز تاکید کرده‌است.

بر بنیاد توافق نامه صلح ایالات متحد با طالبان، نیرو های امریکایی باید در ماه می افغانستان را ترک نمایند، اما حکومت افغانستان و اداره بایدن شرایط کنونی را برای بیرون شدن تمامی نیروهای خارجی فراهم نمی دانند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نیز به تازگی گفته که نیروهای این سازمان پیش از زمان مناسب، افغانستان را  ترک نخواهند کرد. 

این همه در حالی‌ست که مذاکرات صلح بین‌الافغانی بین هیئت‌های دولت و طالبان در دوحه، پس از ۵ ماه، هنوز پیشترفت ملموسی نداشته و ناظران از بن‌بست در این گفت‌وگوها خبر می‌دهند.

نامه سرگشادهٔ طالبان به مردم امریکا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد