ناکامی-دور-دوم-مذاکرات؛-افغانستان-را-به-بحران-می‌برد

ائتلاف ملی جوانان روشن افغانستان می‌گوید که اگر دو طرف مذاکره کننده(حکومت و طالبان) در دور دوم گفتگو های صلح به یک نتیجه ملموس دست نیابند، افغانستان به بحران خواهد رفت.

به گزارش افغان نیوز: علی سخی‌زاده، رئیس ائتلاف ملی جوانان روشن افغانستان، امروزچهارشنبه( 17، جدی ) در یک گفتگوی اختصاصی به افغان نیوز گفت که اگر گروه طالبان و حکومت از فرصت پیش آمده درست استفاده نکند، افغانستان به بحران خواهد رفت.

آقای سخی‌زاده افزود که صلح منافع ملی، عمومی و تحت مالکیت هر افغان است و این پروسه ملی نباید تحت مدیریت شخص قرار گیرد و برای جوانان نیز سهم فعال داده شود.

رئیس ایتلاف ملی جوانان روشن اظهارداشت که جریان های سیاسی به شمول شورای عالی مصالحه باید منافع شخصی شان را کنار بگذارند و بخاطر حفظ منافع علیا و تامین صلح و ثبات دایمی در کشور به توافق برسند.

آقای سخی‌زاده گفت: گروه طالبان باید از وابستگی کشور های بیرونی به خصوص پاکستان رهایی یابد و استقلالیت شان را در پروسه صلح حفظ و عملی سازند. 

به گفته او، در این دور از مذاکرات دو طرف باید روی آجندای آتش‌بس تمرکز کنند تا از کشتار و خون‌ریزی در کشور جلوگیری شود.

وی اضافه کرد؛ طولانی شدن گفتگو های بین الافغانی به نفع مردم افغانستان نخواهد بود؛ زیرا مداخلات کشور های بیرونی بخاطری منافع شان بیشتر خواهد شد. بنابراین، طرف های درگیر جنگ و ایالات متحده امریکا هرچه زود تر راه بیرون رفت را از این بحران جستجو کنند تا مردم به یک صلح دایمی و سراسری دست یابند.

سخی‌زاده همچنان گفت که حملات گروه طالبان، ترور و قتل های هدفمند در این اواخر افزایش یافته و دو طرف درگیر باید روی اعتماد سازی و آتش‌بس دایمی تمرکز بیشتر نمایند تا مردم به پروسه صلح باورمند شوند.

این درحالی است که عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی در دیدار با زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان گفته است که افزایش خشونت ها غیر قابل پذیرش است.

آقای عبدالله گفته است که افغانستان برای دست‌یافتن به صلح متعهد است و تلاش می‌کند از فرصت ایجادشده برای دست‌یابی به صلح دایمی و ثبات در کشور استفاده کند.

ناکامی دور دوم مذاکرات؛ افغانستان را به بحران می‌برد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد