نبیل-تمام-شهروندان-باید-در-برابر-بی-عدالتی-ایستادگی-کنند

یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری از تمام شهروندان کشور خواسته است که به منظور مبارزه با هرگونه بی‌عدالتی و نابرابری برای اشتراک در انتخابات ثبت نام کنند.

به گزارش افغان نیوز: رحمت‌الله نبیل نامزد دسته انتخاباتی "امنیت و عدالت" در پیامی که به مناسبت آغاز روند ثبت نام تقویتی رای دهندگان منتشر کرده، از شهروندان خواسته که برای اشتراک در انتخابات ثبت نام کنند تا با رای خود به حکومت خودکامه خاتمه دهند.

در پیام آقای نبیل آمده است که اگر چه مردم عزیز ما از نتایج انتخابات‌ گذشته رضایت کامل ندارند، با آن‌هم بی‌میلی به ثبت نام و ابا ورزیدن از مشارکت در پروسه‌های ملی‌، خلافِ مسئولیت‌های اجتماعی و سیاسی پنداشته می‌شود.

وی افزوده است؛ ما اعتقاد داریم که وظیفۀ همه شهروندان است تا به خاطر اعادهٔ ارزش‌های ملی در برابر هرگونه بی‌عدالتی و نابرابری ایستادگی کنند و از راه‌های مشروع به عمر سیاست‌های خودکامه و تمامیت‌خواه پایان دهند. برای همین، نیاز است تا همهٔ شهروندان کشور در انتخابات سال روان اشتراک کنند.

نبیل گفت است؛ همگی مطلع هستیم که قرار است انتخابات ریاست جمهوری در ششم میزان سال روان برگزار می‌گردد و ملت شریف افغانستان یک‌بار دیگر با استفاده از حق رای خویش می‌توانند سرنوشت سیاسی خود را رقم بزنند.

بنابر این از تمام شهروندان عزیز کشور، از همان اکثریت وطن‌دوست، از حامیان تیم «امنیت‌ و عدالت‌» و از اعضای جریان «محور مردم افغانستان» که در هر گوشه‌ای از کشور هستند؛ می‌خواهم که در انتخابات پیش‌ِرو اشتراک کنند و تمامی کسانی که واجد شرایط رای‌دهی هستند را از اهمیت و ضرورت انتخابات آگاه سازند و آن‌ها را برای ثبت‌نام، تشویق و ترغیب کنند.

این درحالی است که روند ثبت نام تقویتی رأی‌دهنده‌گان برای انتخابات ریاست‌جمهوری روز گذشته آغاز شد، اما شماری از نهادهای ناظر می‌گویند که مردم در این باره آگاهی لازم ندارند و به همین دلیل مردم کمتر برای ثبت نام حاضر خواهند شد.

نبیل: تمام شهروندان باید در برابر بی عدالتی ایستادگی کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد