نبیل-رابطه-نزدیک-اشرف-غنی-با-شبکه-حقانی-افشا-می-شود

رییس پیشین امنیت ملی و یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری گفته است که اسناد معتبری در مورد رابطه نزدیک رئیس جمهور غنی با شبکه حقانی دارد.

به گزارش افغان نیوز: رحمت الله نبیل، یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری پس از اظهارات رییس جمهور غنی مبنی بر دایر شدن محکمه خاص برای عبدالله و نبیل، در صفحه فسبوکش نوشته است؛ «آقای محمد اشرف غنی تهدید کرده که در صورت پیروزی اش، من و عبدالله را به دليل قضيه رهايى خليل فيروزى در مقابل پول به محکمه می فرستد، به همان محکمه یی که تروریستان را برائت داده و جاسوس و دزد را با اخاذی برای کمپاینش، آزاد می کند.»

نبیل خواهان تعویق یک هفته ای انتخابات ریاست جمهوری شده و گفته است «من پیشنهاد می کنم، انتخابات یک هفته به تعویق بیفتد و من اسناد میلیون ها دالر اخاذی و خیانت ایشان را در محکمه یی علنی عرضه می کنم.»

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری به رابطه نزدیک رئیس جمهور غنی با شبکه حقانی اشاره کرده و می گوید «از گرفتن پول از «آى اس آى» در كمپاين هاى سال ٢٠١٤ گرفته تا به پيش فروش قرار دادها و روابطش با شبكه تروريستى حقانى.»

در ادامه آمده است: «بعدش مردم ما قضاوت كنند كه كي ها قابل محاكمه هستند؟! مردم ما قضيه خليل فيروزى و شهرک هوشمند را حتمن به خاطر دارند! اگر اعضاى بلند پايه تيمش در قضيه گرفتن پول از خليل فيروزى دخيل نبودند باز ايشان حق به جانب هستند، در غير آن خود داكتر اشرف غنى بايد جوابگو باشند.»

رییس پیشین امنیت ملی می گوید «خط ديورند و نصب سيم خاردار در خاک افغانستان باشد سر جايش. يالله "دا گز او دا ميدان". اما بهترین محکمه وجدان است، اگر هنوز ذره یی وجدان در ایشان هست سر در گریبان خود فرو کنند. به قول شاعر شهید قهار عاصی؛ بگو به خاک‌فروش که این دیار تحمّل ندارد از این پس سفارشاتِ برون‌مرزیِ خیانت را. و هیچ فرعونی در این جفاکده چادر نمی‌تواند زد.»

این درحالی است که تیم انتخاباتی «دولت ساز» به رهبری محمد اشرف غنی و ریاست جمهوری تا حال در این رابطه واکنش نشان نداده است.

نبیل: رابطه نزدیک اشرف غنی با شبکه حقانی افشا می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد