نبیل-فهرست-متقلبان-انتخاباتی-را-به-زودی-نشر-می-کنم

یکی از نامزدان ریاست جمهوری می‌گوید که فهرست شماری از متقلبان انتخاباتی را که از نیروهای امنیتی در انتخابات استفادۀ سوء کرده اند، به زودی نشر می کند.

به گزارش افغان نیوز: رحمت‌الله نبیل، یکی از نامزدان ریاست جمهوری روز دو شنبه(15، میزان) طی یک نشست خبری در کابل گفت که شماری از تکت‌های انتخاباتی با استفاده از مسئولان امنیتی که وظیفۀ تأمین امنیت دارند و نباید سیاست‌زده شوند، در شماری از ولایت‌ها با «تقلب» رأی به دست آورده‌اند.

این نامزد انتخاباتی ضمن اینکه از مردم خواست تا نگذارند «شماری با تقلب» این بار به قدرت برسند گفت که فهرست این افراد متقلب را زودی نشر خواهد کرد.

آقای نبیل از کمیسیون‌های انتخاباتی می‌خواهد تا آرای بایومتریک‌شده را از غیربایومتریک جدا کنند و هم‌چنان آرای بایومتریک‌شده را نیز مورد بررسی قرار دهند.

رحمت‌الله نبیل هم‌چنان از نهادها و اداره‌های ملی و بین‌المللی می‌خواهد تا سقف برای آرای مردم تعیین نکنند.

انتخابات افغانستان در ششم میزان برگزار شد. با این که تهدیداتی متوجه این روند بود، اما این دور در فضای نسبتاً امن در سراسر کشور برگزار گردید. با این حال، پس از ششم میزان، شکایت‌ها از عدم کاردهی دستگاه‌های بایومتریک و تلاش‌ها برای اعتباردهی به آرای غیربایومتریک افزایش یافته است.

این درحالی است که نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به تاریخ 27 ماه میزان سال جاری اعلام می‌شود و نتایج نهایی ششم عقرب اعلام خواهد شد.

 

نبیل: فهرست متقلبان انتخاباتی را به زودی نشر می کنم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد