نبیل-و-عبدالله-روی-کار-مشترک-به-توافق-رسیدند

رحمت‌الله نبیل، رییس پشین امنیت ملی به نماينده‌گى از متحدين سياسى‌اش، دعوت عبدالله‌ عبدالله، رییس شورای عالی مصالح ملی را پذیرفته و از اشتراک در نشست‌های بعدی این شورا اطمینان داد.

به گزارش افغان نیوز: آقای نبیل در پیوند به دیدارش با عبدالله عبدالله که شام یک شنبه(16، قوس) صورت گرفت، در صفحه فسبوک اش نوشته است که درین دیدار علاوه بحث روی وضعیت جاری سیاسی-امنيتى کشور، گفت‌گوهاى صلح، فرصت‌ها و چالش‌ها فرا راه صلح؛ رییس شورای‌ عالی‌ مصالحه‌ ملی در مورد اولین نشست این شورا که روز قبل در ارگ ریاست جمهوری برگزار شده بود، معلومات داده و روند کنونی صلح افغانستان را مربوط به تمام افغان‌ها دانسته و حضور تمام چهره‌های مطرح و تاثیرگذار را در نشست‌های این شورا مهم و به نفع مصالح علياى کشور خواند.

همچنین "رییس شورای عالی مصالحه ملی" از عدم حضور رحمت‌الله نبیل در نشست روز شنبه در ارگ ریاست‌جمهوری ابراز تاسف نموده و تاکید به کار مشترک در بحث ملی صلح نمودند.

‌عبدالله با در نظرداشت ديدگاه ملى و تجارب رحمت‌الله نبیل به عنوان یکی از شخصیت‌های موثر کشور، تاکید به همکاری مشترک و اشتراک‌شان در نشست‌های بعدی را نموده و از ایشان مجدداً دعوت به عمل آورد.

رحمت‌الله نبیل روند صلح افغانستان را یک امر مهم و ملى عنوان نموده و تاکید بر حضور فعال مردم از اقوام مختلف، فعالان حقوق زنان، جوانان، فرهنگیان و فعالان جامعه‌مدنی در نشست‌های بعدی این شورا را نمود.

در پایان این دیدار، آقای نبیل به نماينده‌گى از هم‌فكران و متحدين سياسى‌شان دعوت عبدالله را پذیرفته و از اشتراک‌اش در مجالس "شورای‌ عالی‌ مصالحه‌ ملی" و سهم‌گیری شان در ر‌وند صلح کشور که خواست و آرزوی همه مردم افغانستان است، اطمینان داده است.

این درحالی است که یونس قانونی، معاون پیشین ریاست جمهوری در مراسم افتتاح نشست کمیته رهبری شورای عالی مصالحه ملی، پروسه صلح را قضیه ملی خوانده و تاکید کرد که ترکیب کنونی این شورا به دلیل نبود برخی چهره‌های سیاسی و تاثیر گذار ناقص است.

نبیل و عبدالله روی کار مشترک به توافق رسیدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد