نتیجه-عملیات-بهاری-طالبان،-کشتار-مردم-بی-گناه-خواهد-بود

دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور بیان کرد که عملیات بهاری طالبان، تنها کشتار مردم بی گناه، حمله به مساجد و مکان های مقدس را در پی خواهد داشت.

به گزارش افغان نیوز:عبدالله عبدالله در جلسه شورای وزیران با تاکید بر روند صلح، عملیات بهاری طالبان را برای ضربه زدن به نیروهای نظامی افغانستان ناکام خواند. وی علاوه کرد که این عملیات تنها کشتار مردم بی گناه، حمله به مساجد و افراد غیر نظامی را در پی دارد. اما او از پیوستن حزب اسلامی به روند صلح استقبال کرد و گفت که این روند ادامه دارد و امید وار است دیگر گروه های مسلح نیز صلح را بر جنگ ترجیح دهند.

عبدالله گفت که روند صلح یک فرصت خوب برای گروه‌هایی‌ست که به این نتیجه رسیده‌اند، دیگر نمی‌توانند از طریق جنگ به اهداف شان برسند. وزیر امور داخله نیز در این جلسه دربارۀ وضعیت امنیتی کشور گزارش ارایه کرد.

وی دربارۀ عملیات‌های نیروهای امنیتی معلومات داد و گفت که آمادگی‌های کامل برای باز پس‌گیری ولسوالی زیباکِ بدخشان گرفته شده است.

همچنان خاطر نشان ساخت که عملیات‌ بهاری دشمن با قاطعیت از سوی نیروهای امنیتی پاسخ داده شده و عملیات‌های نیروهای امنیتی در شمال‌، شمال‌شرق و برخی مناطق جنوب ادامه دارد و وضعیت تحت کنترل می‌باشد.

در ادامه، معاون وزارت دفاع دربارۀ وضعیت امنیتی کشور گزارش داد و گفت در نتیجۀ عملیات‌های نیروهای امنیتی و دفاعی در سراسر کشور 500 طالب کشته و 205 تن دیگر زخمی شده‌اند.

نتیجه عملیات بهاری طالبان، کشتار مردم بی گناه خواهد بود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد