نخست-وزیر-پاکستان-فردا-وارد-کابل-می-شود

شاهد خاقان عباسی، نخست وزیر پاکستان قرار است فردا جمعه وارد کابل شود و با سران حکومت وحدت ملی روی مسایل میان کشوری گفتگو نماید.

به گزارش افغان نیوز: شاه حسین مرتضوی سخنگوی ریاست جمهوری می گوید که در این سفر، نخست وزیر پاکستان در مورد صلح دولت افغانستان با طالبان و مبارزه مشترک هراس افکنی صحبت خواهند کرد.

همچنان حملات راکتی پاکستان در بخش های شرقی افغانستان و ایجاد تنش های تازه سیاسی میان دو کشور میتواند از دیگر موضوعاتی باشد که دو طرف روی آن توجه نمایند.

از سوی هم جاوید فیصل معاون سخنگوی ریاست اجرائیه گفته است که سفر آقای عباسی و گفتگوی وی با سران حکومت را نخستین مذاکرات دولت با دولت می پنداریم.

آقای فیصل گفت:"ما این سفر را نخستین جلسۀ آغاز مذاکرات رسمی به سطح دولت با پاکستان می‌دانیم. در این مذاکرات به شمول صلح و امنیت افغانستان، مبارزه با تروریزم و استفاده از فرصت‌های اقتصادی مشترک میان افغانستان و پاکستان بحث می‌شود".

پیش از این بار ها پاکستان به دنبال فریب دولت افغانستان بوده و در تعهدات خویش در قبال افغانستان صادق نبوده است، به همین دلیل جاوید فیصل می گوید که زیاد در مورد نتیجه این دیدار امیدوار بوده نمی تواند.

اما معاون سخنگوی ریاست اجرائیه می گوید که این مذاکرات میتواند برای ایجاد فضای اعتماد و همکاری مشترک میان دو کشور موثر باشد.

پیش از این، تهمینه جنجوعه؛ معین وزارت خارجۀ پاکستان در رأس یک هیأت، روز دوشنبه هفته جاری، به کابل آمد و با هیأتی تحت سرپرستی حکمت‌خلیل کرزی؛ معین سیاسی وزارت خارجه افغانستان، طرزالعمل صلح میان دو کشور صبحت کردند.

نخست وزیر پاکستان فردا وارد کابل می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد