نخستین-اظهارات-رسانه-ای-ملا-غنی-در-مورد-صلح

ملا عبدالغنی برادر، رئیس دفتر سیاسی طالبان در نخستین اظهارات رسانه ی اش پس از رهایی از زندان پاکستان تاکید داشته است که مردم افغانستان نسبت به توافقات صلح نگران نباشند.

به گزارش افغان نیوز: این نخستین اظهارات رسانه‌ای آقای برادر پس از رهایی‌اش از زندانی در پاکستان و تقرر به عنوان رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر است.

وی در یک نوار صوتی هشت دقیقه‌ای که از سوی گروه طالبان در انترنت منتشر شده، می‌گوید "مذاکرات صلح بسیار امیدوار کننده است، چون در تازه‌ترین دور، گفتگوهای خوبی صورت گرفت که راه را برای پیشرفت‌های بیشتر در مورد صلح در آینده هموار کرد."

روز سه شنبه، پنجمین دور مذاکرات امریکا و طالبان در دوحه که ۱۶ روز طول کشید، پایان یافت و پس از آن، نمایندگان امریکا و طالبان از "پیشرفت" در گفتگوها خبر دادند.

به گفته مقامات امریکایی، گفتگوهایشان با طالبان روی چهار موضوع استوار است: خروج نظامیان خارجی از افغانستان، تضمین این‌که از افغانستان علیه کشور دیگری استفاده نخواهد شد، آغاز مذاکرات بین‌الافغانی و آتش‌بس سراسری.

زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان گفته است که در مذاکرات با طالبان، پیشرفت‌هایی راجع به دو مورد اول صورت گرفته و پس از نهایی شدن آن، کار روی دو مورد بعدی آغاز خواهد شد.

با وجود این‌که نمایندگان طالبان و امریکا ظرف ماه‌های اخیر سرگرم گفتگو بوده اند، مقامات امریکایی می‌گویند که هنوز برای رسیدن به توافق نهایی برای مصالحه در افغانستان، به زمان زیادی نیاز است.

در همین حال، ملا عبدالغنی برادر گفته است که ما به همسایه‌ها، کشورهای منطقه و سایر کشورها اطمینان می‌دهیم که سیستم آینده علیه هیچ کسی نخواهد بود. ما تحت نفوذ هیچ کسی نیستیم و هیچ قصدی برای آسیب رساندن به کسی نداریم.

نخستین اظهارات رسانه ای ملا غنی در مورد صلح

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد