نشست-استانبول؛-امتیاز-برای-طالبان-نه-یک-فرصت

رییس مجلس نمایندگان کشور می‌گوید که طالبان در حال حاضر آماده مذاکره نیستند؛ زیرا تلاش دارند در نشست استانبول نیز امتیاز بگیرند.

به گزارش افغان نیوز: میر رحمان‌ رحمانی، رییس مجلس نمایندگان کشور در صفحه فسبوک‌اش نوشته است که متاسفانه طالبان حاضر نیستند تا جلسه استانبول در پانزدهم ماه اپریل  دایر شود.

به گفته وی؛ طالبان در حال حاضر آماده مذاکره نیستند و اصرار دارند که بعد از ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر تاریخ جلسه را تعین کنند. 

رحمانی می‌افزاید: ممکن آنها میخواهند در جریان ماه مبارک رمضان زور آزمایی نمایند و یکبار دیگر مردمان بی‌گناه را به خاک و خون بکشانند تا در میز مذاکره جلسه استانبول امتیاز بیشتری را کسب کنند.

رییس مجلس نمایندگان گفت: طالبان تلاش دارند تا جلسه استانبول دیر تر دایر گردد چون حامیان شان به این عقیده هستند که هر قدر جنگ در افغانستان ادامه پیدا کند به همان اندازه دولت موجود ضعیف و ناتوان تر می‌شود و ما می‌توانیم امتیازات بیشتری بگیریم.
اما این آرمان را به گور خواهند برد.

این درحالی است که زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان با مقامات ترکیه در استانبول ملاقات و پیرامون روند صلح تبادل نظر کرده است.

نشست استانبول؛ امتیاز برای طالبان نه یک فرصت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد