نشست-امریکا،-روسیه-و-چین-در-مورد-روند-صلح-افغانستان

سفارت روسیه در کابل اعلام نموده که دومین نشست سه‌جانبه میان امریکا، روسیه و چین در مورد روند صلح افغانستان فردا در مسکو برگزار می گردد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه سفارت روسیه در کابل آمده است که این نشست فردا پنج‌شنبه(۵ ثور) در سطح نمایندگان ویژه‌ی امریکا، روسیه و چین برگزار خواهد شد.

اعلامیه افزوده است: “در این نشست، در مورد اوضاع افغانستان، مذاکرات هیات امریکا با طالبان در دوحه و هم‌چنان دورنمای آغاز پروسه صلح در افغانستان گفت‌وگو خواهد شد”.

سفارت روسیه گفته است: “این نشست سه جانبه شیوه‌ی جدید مذاکرات صلح افغانستان نیست، بلکه در چارچوب تلاش‌های بازیگران جهان مبنی بر ایجاد شرایط، به منظور راه‌اندازی پروسه صلح در افغانستان صورت گرفته و نقش کمک کننده را ایفا خواهد کرد”.

این در حالی است که دور جدید سفرهای زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه‌ی وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان سه روز قبل آغاز شده و قرار است ۲۰ روز ادامه یابد.

وزارت خارجه‌ی امریکا گفته است که در این دور، زلمی خلیل‌زاد به کشورهای افغانستان، پاکستان، هند، قطر، روسیه و بریتانیا سفر خواهد کرد.

در خبرنامه آمده است: ” آقای خلیل‌زاد در کابل با مقامات حکومت افغانستان و دیگر افغان‌ها مشورت خواهد کرد، تا همه طرف در این کشور را به گفت‌وگوهای بین‌الافغانی تشویق کنند تا به یک توافق نهایی صلح دست یافته شود.”

نشست امریکا، روسیه و چین در مورد روند صلح افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد