نشست-تاشکند؛-ویست-از-عدم-حکومت-فراگیر-ابراز-تاسف-کرد

توماس ویست، نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان در نشست تاشکند از فقدان روند سیاسی فراگیر جدی که مردم افغانستان شامل آن باشند، ابراز تأسف کرده است.

به دگزارش افغان نیوز؛ او‌(سه‌شنبه‌شب، ۴ اسد) در رشته توییت‌هایی گفته که در نشست روز گذشته اشتراک‌کننده‌گان از نقض حقوق بشر و محدودیت‌ها بر خبرنگاران ابراز نگرانی کردند.

آقای ویست افزوده‌است:« بسیاری از همکاران همچنین نگرانی‌های شدیدی را در مورد نقض حقوق بشر، از جمله محدودیت‌ها علیه خبرنگاران مطرح کردند».

گفته می‌شود که اشتراک‌کننده‌گان کنفرانس تاشکند با ابراز نگرانی از حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان بر مبارزه علیه داعش، القاعده و‌ تحریک طالبان پاکستانی تأکید کرده‌اند.

نشست بین‌المللی «امنیت و رشد اقتصادی افغانستان» در تاشکند، پایتخت ازبکستان به میزبانی ولادیمیر ناروف سرپرست وزارت امور خارجه این کشور و با حضور هیات طالبان و نمایندگان ویژه اتحادیه اروپا، انگلیس، ایران، ایتالیا، اسپانیا، قزاقستان، قطر، قرغیزستان، تاجیکستان، چین، نروژ، پاکستان، روسیه، آمریکا، ژاپن، ترکیه در امور افغانستان و نمایندگان سازمان ملل متحد، سازمان همکاری اسلامی، سازمان همکاری اقتصادی و نهادهای مالی بین المللی آغاز به کار کرد و امروز وارد دومین و آخرین روز خو شده است.

نشست تاشکند؛ ویست از عدم حکومت فراگیر ابراز تاسف کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد