نشست-ترکیه-هیچ-شباهتی-با-نشست-بن-ندارد

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید؛ نشست استانبول هیچ شباهتی به نشست بن که در سال ۲۰۰۱ میلادی در آلمان برگزار شده بود، ندارد.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری پس از چاشت روز دوشنبه (۲۳ حمل) در برگه‌ی فیس‌بوکش نوشت: «نظریات مردم عزیز و تشنه به صلح خویش را، اعم از انتقادی و حمایوی می‌خوانیم و تحلیل می‌کنیم و آنچه را به عنوان طرح ارائه کرده‌ایم، عصاره‌ای از خواسته‌های آن‌هاست.»

وی در ادامه نوشته است که نشست استانبول یک فرصت بسیار مهم و نادر است تا فضای جنگ به فضای گفتمان و تفاهم مبدل شود، زیرا همه‌ی کشورهای دخیل در قضیه‌ی افغانستان از این نشست، حمایت و رصد می‌کنند.

آقای صالح، افزوده است: «آن‌هایی که از صلح و مراوده با مردم هراس و ترس دارند در برابر قضاوت داخلی و جهانی قرار خواهند گرفت. ستون مرکزی طرح افغانستان، دست‌یافتن به راه‌حلی است که مردم تطبیق کننده و حامی آن باشند و هیچ نوع دلهره و اضطراب در هیچ گوشه‌ی کشور در ارتباط به چون و چرای آن، وجود نداشته باشد.»

به گفته‌ی او،  نسخه‌ی صلح باید تأیید قلب و ذهن مردم افغانستان را از مجرای مشخص آن؛ یعنی لویه‌جرگه و انتخابات باخود داشته باشد.»

این اظهارات در حالی مطرح شده که قرار است تا چهار روز دیگر نشستی در استانبول در مورد قضیه‌ی صلح و جنگ افغانستان برگزار شود. با این حال، محمدنعیم وردک، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفته است که آن‌ها در این نشست شرکت کرده نمی‌توانند.

نشست ترکیه هیچ شباهتی با نشست بن ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد