نشست-سه-جانبه-در-مورد-نحوه-برگزاری-کنفرانس-جینیوا

نشست سه جانبه میان وزارت مالیه، دفتر سازمان ملل متحد و سفارت فنلند در افغانستان روی چگونگی برگزاری کنفرانس جینیوا، روز گذشته در کابل دایر گردید.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه وزارت مالیه کشور آمده است که در این نشست محترمه دیبورا لیونز، نمایندۀ خاص سازمان ملل متحد برای افغانستان،  محترم پیکا کوسینن، سفیر فنلند در افغانستان، محترم یانی تالاس، نماینده  خاص کشور فنلند در امور کنفرانس انکشافی ۲۰۲۰ و تیم های تخنیکی هر سه جانب حضور داشتند.

عبد الهادی ارغندیوال، سرپرست وزارت مالیه از تلاش های سازمان ملل متحد و کشور فنلند بخاطر ایجاد همآهنگی برای برگزاری هرچه بهتر کنفرانس انکشافی۲۰۲۰ اظهار تشکری نموده و گفت که حکومت افغانستان برای برگزاری موفقانه کنفرانس انکشافی ۲۰۲۰ آمادگی کامل داشته و اسناد لازم مرتبط به خصوص سند دوم چارچوب ملی صلح و انکشاف افغانستان در حال تکمیل می باشد.

وی گفت که اکثر ادارات دولتی و دونرها نظریات شانرا شریک نموده و برخی آنها در حال ارسال نظریات شان می باشند که این اسناد در وقت مناسب تکمیل و با همکاران بین المللی شریک می گردد.

آقای ارغندیوال افزود که وزارت مالیه برای برگزاری نشست افتتاحیه این کنفرانس آمادگی کامل داشته و حکومت افغانستان و این وزارت در کنفرانس متذکره که فردا در ارگ ریاست جمهوری برگزار می شود، اشتراک خواهند کرد.

محترم یانی تالاس، نماینده خاص کشور فنلند در امور کنفرانس انکشافی ۲۰۲۰ گفت که ایشان نیز به نوبه خود با تمام طرفین در حال مذاکره  و صحبت بوده و مقر سازمان ملل در جینوا آماده  برگزاری کنفرانس متذکره می باشد.

وی علاوه کرد که کنفرانس انکشافی ۲۰۲۰ از ابعاد مختلف برای افغانستان یک کنفرانس مهم می باشد، این کنفرانس نه تنها باعث تجدید همکاری مالی با افغانستان بلکه باعث تجدید همکاری و ایستاده شدن جامعه جهانی با افغانستان است.

محترمه دیبورا لیونز، نمایندۀ خاص سرمنشی سازمان ملل برای افغانستان گفت که سازمان ملل با تمام طرفین در سطح پالیسی و تخنیکی همنوا بوده و تمام آمادگی های لازم را گرفته است.

وی علاوه کرد که فردا جلسه افتتاحیه این کنفرانس است که در آن در مورد نوعیت و موارد تخنیکی این کنفرانس صحبت شده و افغانستان و جامعه جهانی مشترکا به صورت حضوری و مجازی در آن اشتراک کرده و هر سه نهاد بخاطر آمادگی های هرچه بیشتر بخاطر برگزاری این کنفرانس برای تاریخ ۲۳ و ۲۴ نوامبر کار می نمایند تا یک کنفرانس موفق را راه اندازی نمایند.

نشست سه جانبه در مورد نحوه برگزاری کنفرانس جینیوا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد