نشست-سه-جانبه-مسکو،-از-نفوذ-داعش-در-افغانستان-هشدار-داد

نشست سه جانبه با حضور نمایندگان پاکستان، روسیه و چین که در مورد صلح افغانستان برگزار شده بود، در مورد ناامنی ها و نفوذ روز افزون داعش در افغانستان هشدار داد.

به گزارش افغان خبر: این نشست سه جانبه که در آن نماینده از کشور مان حضور نداشت با واکنش دولت مردان مواجه شد و مجلس نمایندگان، مجلس سنا و وزارت خارجه دعوت نشدن افغانستان را در این نشست که در مورد کشورمان است محکوم کردند و خلاف موازین بین المللی خواندند.

اما وزارت خارجه روسیه گفت که نمایندگان سه کشور در این نشست در مسکو، در عین زمان توافق نمودند تا از حکومت افغانستان نیز برای همچو گفت‌وگوهایی در آینده دعوت کنند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه بعد از این نشست به خبرنگاران گفت: «سه کشور نگرانی ویژه شان را در مورد افزایش فعالیت گروه های افراطگرا به شمول شاخه افغانی "دولت اسلامی" یا داعش اظهار داشتند.»

زاخارووا گفت که روسیه، چین و پاکستان «خرابی وضع امنیتی در افغانستان را تذکر داده اند.»

او علاوه نمود که سه کشور «به مثابه بخشی از تلاش ها برای تقویت گفت‌وگوهای صلح بین کابل و طالبان، روی یک راهیافت انعطاف پذیر برای حذف نام برخی شخصیت های (طالبان) از لیست تحریم های (ملل متحد)» توافق نموده اند.

این برنامه سومین نشست سه جانبه میان کشور های چین، روسیه و پاکستان است که در مورد افغانستان بدون حضور نماینده‌یی از کابل برگذار میشود.

نشست سه جانبه مسکو، از نفوذ داعش در افغانستان هشدار داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد