نشست-عربستان،-طالبان-را-به-میز-مذاکره-می-کشاند

برخی از علمای افغانستان به این باور اند که اگر کشور های اسلامی در نشست عربستان، جنگ و کشتار مردم ملکی را خلاف دین اعلام کنند، طالبان مجبور میشوند تا به پروسه صلح حاضر شوند.

به گزارش افغان نیوز: مولوی عبدالله قرلق، عضوی سرتاسری شورای علمای افغانستان در گفتگوی ویژه با خبرنگار افغان نیوز گفت: قرار است که در ماه آینده، سازمان کشورهای اسلامی به رهبری عربستان، نشستی را در رابطه به پروسه صلح افغانستان در شهر جده این کشور دایر کنند تا جنگ و کشتار مردم بی گناه را محکوم کنند.

وی گفت: برگزاری این کنفرانس که ۵۰ کشور اسلامی در آن اشتراک می کنند، از اهمیت ویژه برای افغانستان برخوردار است. زیرا اگر کشور های اسلامی جنگ و کشتار مردم ملکی را خلاف دین اعلام کنند، دیگر هیچ جنبه شرعی برای مخالفین دولت باقی نمی ماند و در نهایت طالبان مجبور میشود تا به پروسه صلح حاضر شوند و با دولت افغانستان مذاکره کنند.

وی افزود؛ خواست شورای علما و شورای عالی صلح افغانستان از کشورهای اسلامی این است که پاکستان را تحت فشار قرار دهند تا دست از حمایت گروه های تروریستی بردارد.

مظفری در رابطه به جایگاه عربستان در پروسه صلح گفت: کشور عربستان به خاطر که سرزمین وحی است از اعتبار بلند در بین کشورهای اسلامی برخوردار می باشد. بنا براین برگزاری این نشست، تاثیر مثبت خواهد داشت.

قابل ذکر است که هدف از برگزاری این کنفرانس؛ محکوم کردن حملاتی است که از سوی مخالفان مسلح جنبۀ دینی و شرعی گرفته است.

نشست عربستان، طالبان را به میز مذاکره می کشاند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد