نشست-علما؛-ملا-هبت‌الله-آخوندزاده-سفارش-خارجی‌ها-پذیرفته-نمی‌شود

ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر امارت اسلامی در نشست علما گفته است که افغانستان مستقلانه کار می‌کند و برای پذیرش سفارش خارجی‌ها حتی یک قدم پیش نمی‌گذارد.

به گزارش افغان نیوز؛ ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر امارت اسلامی در پیام صوتی که منتشر شده گفته که اکنون حکومت در افغانستان مستقلانه کار می‌کند، فرمایشات خارجی‌ها را نمی‌پذیرد و مسیری را که در پیش دارد تعقیب می‌کند.

 آخوندزاده گفته است که برای پذیرفتن سفارش خارجی‌ها حتا یک قدم پیش نمی‌گذارد.

او گفته است: «یک کشور تا زمانی پیشرفت نمی‌تواند که مستقل نباشد. ما الحمدالله حالا یک کشور مستقل هستیم، دیگران به ما سفارش نکنند، نظام خود ماست و خود ما فیصله می‌کنیم»

ملا هبت‌الله افزوده است که «جنگ کافران» با آنان بر سر مال و زمین نبوده، بلکه جنگ عقیده و نظر بوده است. به‌گفته‌ او، این جنگ هنوز ختم نشده و تا قیامت ادامه خواهد داشت.

هبت‌الله تاکید کرده است که «دشمن پس از شکست در میدان جنگ، حالا کوشش می‌کند که از راه دسیسه اهداف خود را تعقیب کند. امروز افغانستان یک کشور آزاد است و تعقیب همین مسیر حق مسلم این کشور است».

او در بخش دیگر سخنان خود گفته که تاجران باید بدون ترس به سرمایه‌گذاری‌ در افغانستان ادامه بدهد، زیرا؛ کمک دیگران اقتصاد کشور را نمی‌تواند رشد بدهد، بلکه «ما را محتاج می‌سازد و استقلال اقتصادی را از ما» می‌گیرد.

آخوندزاده گفته است که کار «مجاهدین» به پایان رسیده و  اکنون اجرای شریعت بر عهده عالمان دین است. او بر پایان دادن به فساد، رشوت، قلدری و تبعیض قومی تأکید کرده است.

روز گذشته ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی در پایان روز نخست گردهمایی علما در یک نشست خبری گفت که ممکن است مولوی هبت‌الله آخوندزاده در گردهمایی علما در کابل اشتراک و سخنرانی نماید.

این در حالی است که گردهمایی علماروز گذشته در کابل آغاز شده و قرار است فردا(شنبه، 11 سرطان) پایان یابد.

 

نشست علما؛ ملا هبت‌الله آخوندزاده: سفارش خارجی‌ها پذیرفته نمی‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد