نشست-مسکو؛-گفتگو-با-گروه-تروریستی

رئیس مجلس سنای کشور می گوید؛ "اعلامیه‌ای که در نشست مسکو منتشر شده، در برگیرندۀ حرف‌های طالبان است؛ گروهی تروریستی که دست‌هایشان به خون مردم آلوده است."

به گزارش افغان نیوز: فضل هادی مسلم‌یار، رئیس مجلس سنای کشور به صدای امریکا گفته است که تامین صلح نیاز مردم افغانستان است، اما پایان جنگ باید با ادای احترام به قربانیانی که مردم در هجده سال گذشته برای ایجاد و حفظ نظام داده اند، توام باشد.

آقای مسلم‌یار گفت "اعلامیه‌ای که (در نشست مسکو) منتشر شده، در برگیرندۀ حرف‌های گروه طالبان است؛ گروهی تروریستی که دست‌هایشان به خون مردم آلوده است."

او افزود "آنچه در آنجا مطرح شده، تنها به گروه طالبان امتیاز می‌دهد. ما در نظام اسلامی و یا نظامی جمهوری که در آن بسر می بریم، به زندگی عادی و سیاسی خود ادامه می دهیم. ما از صلح حمایت می‌کنیم، اما از صلحی که در آن عزت، تمامیت ارضی و وحدت افغانستان در نظر گرفته شده باشد."

رئیس سنای افغانستان تاکید کرد که گفتگوهای صلح تنها در صورتی برای افغانستان نتیجۀ مثبت خواهد داشت که با مدیریت و رهبری دولت افغانستان انجام شود.

نشست دو روزۀ مسکو که در آن نمایندگان طالبان و شماری از سیاست‌مداران افغان اشتراک کردند، هفته گذشته برگزار شد. حکومت افغانستان که در این نشست حضور نداشت، اعلام کرد که تصامیم شرکت‌کنندگان این اجلاس، هیچ ضمانت اجرایی ندارد.

روز گذشته، زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان گفت که حاضر نشدن طالبان برای گفتگو با دولت افغانستان، مهم‌ترین چالشی است که بر سر راه رسیدن به تفاهمی برای صلح در افغانستان وجود دارد.

این درحالی است که حکومت کابل به تازگی از نمایندگان طالبان بخاطر سفر شان در نشست روسیه به سازمان ملل متحد شکایت کرده است.

علت شکایت حکومت افغانستان این بود که روسیه به آن اعضای هیئت گفت‌وگوکننده طالبان اجازه سفر به مسکو را داده ‌است که نام‌های آنان در فهرست سیاه سازمان ملل متحد شامل‌اند.

نشست مسکو؛ گفتگو با گروه تروریستی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد