نشست-مشورتی-با-کاندیدان-ریاست-جمهوری-در-ارگ

نشست مشورتی با حضورداشت شماری از کاندیدان ریاست جمهوری، نمایندگان تعدادی از کاندیدان و شماری از رهبران احزاب سیاسی در ارگ برگزار گردید.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ ریاست جمهوری آمده است که در این نشست در خصوص طرح تعدیل، ایزاد و حذف برخی از مواد قانون انتخابات، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

رئیس جمهور غنی در این نشست گفت که اجماع عمومی به ضرورت تعدیل در قانون انتخابات است. بنابراین مسوده برای تعدیل قانون انتخابات آماده شده تا نظریات همه گرفته شود و بر اساس آن تعدیل در قانون عملی گردد.

سپس جلسه مشورتی، به ریاست استاد سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور ادامه یافت و اشتراک کنندگان، دیدگاه ها، نظریات و پیشنهادات شان را در رابطه به تعدیل قانون انتخابات به تفصیل بیان کردند.

استاد دانش گفت که مسوده برای تعدیل قانون انتخابات یک طرح حکومتی نیست، بلکه بیشتر از ۲۰ جلسه در این خصوص برگزار شده و این طرح محصول پیشنهادات و مشوره های صورت گرفته می باشد.

نشست فیصله کرد، یک کمیتۀ تخنیکی که در ترکیب آن نمایندگان کاندیدان، احزاب سیاسی و نهادهای جامعه مدنی مرتبط به انتخابات شامل باشند، طی دو روز روی مسودۀ مذکور بحث نموده و آن را نهایی سازند.

این درحالی است که شورای تشریک مساعی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری در واکنش به طرح تعدیل قانون انتخابات اعلام کرده که وضعیت کنونی نظام حقوقی و فنی انتخابات قابل قبول نیست.

در طرح پیشنهادی ارگ، راه حل قانع‌کننده و قابل تطبیق با توجه به تجربه‌ها و مشکلات حقوقی، فنی و مدیریتی انتخابات‌های گذشته در نظر گرفته نشده است.

در اعلامیۀ این شورا آمده است که حکومت باید طرحی را که این شورا قبلاً به منظور اصلاحات انتخاباتی به ریاست جمهوری سپرده بود، مبنای اصلاحات در انتخابات قرار دهد.

نشست مشورتی با کاندیدان ریاست جمهوری در ارگ

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد