نشست-نمایندگان-ویژه-کشورهای-همسایه-افغانستان-در-تاشکند

وزارت خارجه ازبیکستان از برگزاری نخستین نشست نمایندگان ویژه کشورهای همسایه افغانستان در تاشکند خبر داده است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت خارجه ازبیکستان اعلام کرده که نشست نمایندگان ویژه کشورهای همسایه برای افغانستان روز گذشته (سه‌شنبه، ۱۷ حوت) در تاشکند آغاز شده است.

وزارت خارجه‌ ازبیکستان در خبرنامه‌ای گفته است که اشتراک‌کنندگان این نشست در مورد وضعیت کنونی افغانستان، همکاری برای رسیدگی به اوضاع این کشور و ایجاد صلح و ثبات درازمدت گفت‌وگو خواهند کرد.

در این نشست نمایندگان ازبیکستان، چین، ایران، پاکستان، روسیه، تاجیکستان و ترکمنستان شرکت کرده‌اند تا وضعیت افغانستان را مورو بررسی قرار دهند.

این در حالی است که نمایندگان ویژه‌ نه کشور غربی و اتحادیه اروپا در یک بیانیه‌‌ مشترک تاکید کرده‌اند که دستیابی به صلح و ثبات در افغانستان مستلزم یک گفتگوی ملی معتبر و فراگیر است که منجر به نظم قانون اساسی با یک نظام سیاسی فراگیر شود.

این بیانیه روز گذشته از سوی نمایندگان ويژه‌ استراليا، كانادا، اتحاديه اروپا، فرانسه، آلمان، ايتاليا، ناروی، سوئيس، بريتانيا وامريكا صادر شده است.

آنان در ۲۰ فبروری ۲۰۲۳ در پاريس گردهم آمدند تا در مورد وضعيت افغانستان گفتگو كنند. 

در این نشست نماينده ويژه‌ دبيركل در امور افغانستان و مدیر دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور بشردوستانه (OCHA) و گزارشگر ویژه‌ وضعیت حقوق بشر در افغانستان نیز حضور داشتند.

 

 

نشست نمایندگان ویژه کشورهای همسایه افغانستان در تاشکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد