نشست-های-صلح-بین-الافغانی-نتیجه-بهتر-دارد

محمد سرور دانش معاون ریاست جمهوری بیان داشت که حکومت پیشرفت های روند صلح را به دقت بررسی میکند و مذاکرات صلح بین الافغانی نتیجه بهتر دارد.

به گزارش افغان خبر: در دیدار جافری سفیر جدید کشور هالند با استاد سرور دانش معاون رییس جمهور موضوعاتی پروسه صلح، مبارزه با فساد، حکومتداری خوب و اصلاحات عدلی و قضایی مورد بحث قرار گرفت.

معاون رییس جمهور ضمن اشاره به گذشته تاریخی روابط حسنه بین دو کشور افغانستان و هالند چه در چارچوب کشورهای عضو اتحادیه اروپا و چه در سازمان ناتو، از تعهد کشور هالند برای ارائه کمک به مردم افغانستان در نشست سال گذشته بروکسل اظهار قدر دانی کرده گفت که کمک های مردم و دولت هالند در عرصه های حقوق بشر و انکشاف در افغانستان مفید و مؤثر بوده است.

استاد دانش در مورد پروسه صلح گفت که حکومت افغانستان با توجه به فرایند پیچیده تحولات سیاسی در منطقه، ضرورت پیشرفت صلح را به دقت پی گیری می کند.

به گفته معاون رییس جمهور، تجربۀ تازه به دست آمده نشان می دهد که مذاکرات صلح به صورت بین الافغانی از توفیق بیشتری برخوردار می باشد و توافق حکومت افغانستان با حزب اسلامی یک نمونه واضح دراین زمینه است.

معاون رییس جمهور در مورد کارکرد حکومت وحدت ملی در زمینه حکومتداری خوب و پیشرفت های بدست آمده در این زمینه گفت که بحث و رایزنی با همکاران بین المللی افغانستان در مورد برگزاری انتخابات پیش رو از چندی به این طرف همچنان جریان داشته و این روند به نتایج خوبی منتج خواهد شد.

استاد دانش همچنان گفت که در زمینه اصلاحات عدلی و قضایی نیز اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است که به عنوان نمونه می توان از تدابیر لازم در عرصه رسیدگی به خشونت علیه زنان و اطفال و خشونت علیه خبرنگاران در سارنوالی ها و محاکم یاد کرد.

استاد دانش در خصوص اصلاحات عدلی و قضایی به تلاش جدی حکومت در زمینه های مختلف از جمله کد جزا گفت که مسودۀ این قانون در مطابقت با اصول حقوق بشری، کنوانسیون های بین المللی که افغانستان عضو آن شده است و همچنین رعایت احکام شریعت در مشوره با گروه های مختلف اجتماعی نهایی خواهد شد.

معاون رییس جمهور همچنین در مورد قانون منع خشونت علیه زنان و اطفال نیز گفت که پیشنهاد وی این است که قانون مذکور به صورت مستقل حفظ گردد.

وی در باب مبارزه با فساد اداری نیز تصریح کرد که اگرچه این مشکل از گذشته وجود داشته است، اما حکومت وحدت ملی با درپیش گرفتن اقدامات عملی در زمینه اصلاح قوانین، ایجاد مرکز خاص عدلی و قضایی، اصلاح مسایل تدارکاتی، قراردادها، مسایل مالی، چگونگی روند استخدام و تقویت سیستم نظارت به خصوص در ارگان های امنیتی، به نتایج خوبی در زمینه مبارزه با فساد دست یافته است.

در این دیدار سفیر جدید هالند ضمن تأکید به گسترش روابط متقابل حسنه بین دو کشور افغانستان و هالند از ادامه همکاری دولت آن کشور با مردم افغانستان خبر داد.

وی گفت که اخیرا حکومت هالند اعلام کرده است که مبلغ 270 میلیون دالر را طی سالهای آینده به دولت افغانستان کمک خواهد کرد. به گفته وی اعلام این کمک جدید از سوی هالند، به معنی تداوم تعهد جدی آن کشور برای یاری رساندن به مردم افغانستان می باشد.

سفیر هالند ضمن استقبال از کارکرد حکومت افغانستان در بخش های مختلف، به مبارزه پی گیر و مؤثر حکومت وحدت ملی در مقابله با فساد اداری تأکید ورزیده گفت که کشور هالند نیز مانند دیگر کشورهای همکار، خواهان مبارزه جدی با فساد است.

وی به توجه جدی هیأت رهبری حکومت وحدت ملی در زمینه های دیگر چون اصلاحات عدلی و قضایی، برگزاری انتخابات از جمله تقویت پروسه صلح تأکید کرده گفت که بهترین گزینه برای تأمین صلح این است که مذاکرات صلح به صورت بین الافغانی پی گیری شود.

نشست های صلح بین الافغانی نتیجه بهتر دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد