نشست-پروسه-کابل-با-هدف-صلح؛-فردا-در-کابل-برگزار-میشود

نشست پروسه کابل فردا با حضور بیش از ۲۰ کشور منطقه و جهان، روی دو موضوع (صلح و امنیت) در کابل برگزار میشود.

به گزارش افغان نیوز: احمدشکیب مستغنی سخنگوی وزارت خارجه کشور امروز دو شنبه (15جوزا) در یک نشست خبری گفت که پروسه کابل با حضور هیئت نمایندگان بیش از 20 کشور جهان در کابل برگزار میشود.

وی گفت که رهبری این نشست را افغانستان به عهده دارد. وی کشور های که در این شست اشتراک خواهند کرد شامل ( تاجکیستان، ازبکستان، ترکمنستان، قرغیزستان، قزاقستان، روسیه، چین، هند، پاکستان، ایران، ترکیه، جاپان، کوریا، عربستان، قطر، امارات متحده عربی، بریتانیا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ناروی، سویدن، آسترالیا، کانادا و آمریکا) می باشند.

علاوه بر این کشور ها سازمان ملل متحد، ناتو و اتحادیه اروپا نیز نمایندگانی در این نشست خواهند داشت. سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد که این نشست روی دو موضوع بحث میکند که برای افغانستان، منطقه و جهان مهم میباشد. موضوع اول این نشست امنیت و مبارزه با تروریزم است، تا کشور های اشتراک کننده یک اجماع جدی را علیه تروریستان تشکیل دهند. دومین هدف این نشست ایجاد صلح و ثبات در افغانستان می باشد که کشور های اشتراک کننده راه کار های شان را در این مورد ابراز خواهند داشت.

آقای مستغنی بیان داشت که افغانستان خواهان روابط دوستانه با تمام کشور ها در عرصه های امنیتی، سیاسی و اقتصادی میباشد. این نشست در حالی برگزار میشود، که کابل در روز های اخیر شاهد ناهنجاری های امنیتی زیاد بوده است و شماری از معترضان هنوز در نزدیکی ارگ خیمه تحصن شان را برپا نگهداشته اند.

نشست پروسه کابل با هدف صلح؛ فردا در کابل برگزار میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد