نشست-پروسه-کابل-یک-فرصت-است

وزیر امور خارجه کشور در نشست پروسۀ کابل گفت که این نشست یک فرصت خوب برای مبارزه علیه مواد مخدر، تروریزم و چالش های امنیتی می باشد که باید از آن استفاده کرد.

به گزارش افغان نیوز: صلاح‌الدین ربانی، وزیر امور خارجه امروز چهار شنبه( 9 – حوت) در نشست دوم پروسه کابل، گفت:« همکاران بین‌المللی و همسایگان باید قوه مبارزه علیه تروریزم و مواد مخدر را افزایش بدهند.»

آقای ربانی افزود؛ نشست پروسه کابل، درحقیقت فرصت خوب برای مردم افغانستان است، برای اینکه یک اجماع بین‌المللی را جهت حفظ و تامین منافع مشترک نمایندگی نمائیم ، باید بدون کدام تفاوت و تفکیک میان مخالفان و شبکه های تروریستی، علیه آنان ایستادگی نماییم.

وی خاطر نشان ساخت، ما باید در چارچوب استراتژی های مبارزه علیه مواد مخدر و تروریزم به نمایندگی کشورهای منطقه و جامعه بین‌المللی با این پدیده مبارزه نماییم.

وی تصریح نمود، امید وار هستیم که این نشست ها و تعهدات کشورهای همسایه، منطقه و جامعه بین‌المللی، درمبارزه با تروریزم، مواد مخدر و همکاری های اقتصادی نتیجه مثبت داشته و این تعهدات شان را عملی نماینند.

آقای ربانی تاکید دارد که برای آوردن صلح، یک سیستمی باشد که بصورت مساوی فرصت های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را برای همه شهروندان ارائه نماید.

او می گوید که نا امنی ها و بی ثباتی در افغانستان ابعاد بیرونی داشته و تروریستان با حمایت کشورهای حامی شان علیه امنیت داخلی افغانستان شورش می کنند.

از سوی هم یوسف کالا، معاون رئیس جمهور اندونیزیا اشتراک کننده این نشست می گوید که پروسه نشست کابل را مبنی بر تامین امنیت و صلح در افغانستان حمایت نموده و در کنار هر نوع همکاری های دیگر، متعهد می باشیم.

آقای کالا افزود، پروسه صلح در افغانستان باید تقویت یابد و در سطوح مختلف میان تمام مردم افغانستان اعتماد ایجاد شود. او می گوید که صلح باید یک راه حل باشد و صدای هر فرد افغانستان شنیده شود.

معاون سخنگوی رئیس جمهور اندونیزیا، نقش علمای دین را در آگاهی دهی و اطلاع رسانی، موثر و مهم دانسته، می گوید که علما و دانشمندان از هیچ نوع همکاری های شان در امر پیوستن گروهای مخالف مسلح دولت در پروسه صلح، دریغ نورزند.

وی تاکید دارد که با متحد شدن و فعالیت های همه جانبه مردم افغانستان و حمایت کشورهای منطقه و جامعه بین‌الملل، صلح پایدار در این کشور تامین خواهد شد.

این درحالی است که نشست دوم پروسه کابل، با حضور بیش از 20 کشور خارجی بر مبنی دو هدف مهم و اساسی « مبارزه علیه مواد مخدر و تروریزم و تامین صلح پایدار در افغانستان» برگزار شد.

نشست پروسه کابل یک فرصت است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد