نصب-استیکر-روی-کاپی-شناسنامه-ها-لغو-شد

نگرانی ها بخاطر تدابیر امنیتی و افزایش تقلب در انتخابات پیش رو، کمیسیون مستقل انتخابات را مصمم نموده که از نصب استیکر روی کاپی شناسنامه ها جلوگیری کند.

به گزارش افغان نیوز: در خبرنامه کمیسیون مستقل انتخابات آمده که در جریان روزهای اخیر موضوعاتی در پیوند به ثبت نام رای‏‌دهندگان بر اساس شناسنامه  تابعیت اصلی٬ یا کاپی آن مطرح شده که باعث برداشت‌های متفاوت و نگرانی شهروندان شده است.

براساس خبرنامه٬ پروسه ثبت نام رای‌دهندگان به خاطر رفع این نگرانی‌ها، اصل شناسنامه  تابعیت صورت خواهد گرفت و مردم می‌توانند با شناسنامه های اصلی جهت ثبت نام به مراکز مراجعه کنند.

در خبرنامه ای که از سوی این کمیسیون نشر شده  وعده می‏‌سپارد تا استقلالیت و بی‏طرفی خود را در هر حالت حفظ و راه‏کارهای عملی را برای برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه تطبیق کنند.

این درحالی است که طرح نصب استیکر در کاپی شناسنامه جنجال‌های زیادی را به دنبال داشت و شماری از نهادهای ناظر بر روند انتخابات گفته بودند که این کار زمینه تقلب را فراهم می‌کند.

شهلا حق پرست٬ سرپرست دبیرخانه کمیسیون انتخابات در پیوند به این قضیه چند روز قبل استعفا داد. پس از آن گزارش‌های به نشر رسیده بود که رییس جمهور غنی بالای اعضای کمیسیون انتخابات فشار وارد کرده تا این طرح عملی شود.

از سوی هم، عبدالله عبدالله٬ رییس اجرایی حکومت وحدت ملی گفته بود؛ هیچ کسی حق اعمال فشار بالای کمیسیون انتخابات را ندارد و تصمیم نهایی در مورد نصب استیکر از صلاحیت این کمیسیون است.

نصب استیکر روی کاپی شناسنامه ها لغو شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد