نفوس-شماری-خیالی-و-هوایی-در-آستانه-انتخابات

محمد یونس قانونی، معاون پیشین ریاست جمهوری می گوید؛ سرشماری مصنوعی و خیالی در آستانه انتخابات، بحران ایجاد نموده و زمینه تقلب مجدد را در برگزاری انتخابات مساعد می سازد.

به گزارش افغان نیوز: محمد یونس قانونی، معاون پیشین ریاست جمهوری امروز پنجشنبه( 23 – حمل) درکابل، طی ی همایش اعلام موجودیت نهضت صلح، عدالت و آزادی افغانستان، گفت:" در این روزها تلاش های از سوی برخی از نهادهای بین‌المللی برای تعین سرشماری ماهواره یی افغانستان از فضا و زمین این کشور صورت می گیرد."

آقای قانونی، این سرشماری را یک دسیسه سیاسی و اجتماعی دانسته، می گوید که هدف از این گونه سرشماری خیالی و مصنوعی، دامن زدن به مسایل قومی و پراگندگی مردم می باشد.

وی خاطر نشان ساخت، این نهادها تلاش دارند تا برای اولین بار نفوس و جمعیت افغانستان را از فضاهای مصنوعی و خیالی تعین نمایند که خود جزء مضحک سیاسی چیزی دیگری نخواهد بود.

قانونی تصریح نمود، سرشماری مصنوعی و خیالی در آستانه انتخابات، بحران جدید را ایجاد نموده و زمینه تقلب مجدد را در برگزاری انتخابات مساعد می سازد.

او می گوید که پروژه صلح در افغانستان در مقیاس بین‌المللی با تشدد و خطر جدی مواجه است که حکومت و جامعه جهانی برای آوردن صلح و ثبات در کشور استراتژی واحد و اراده قوی ندارند.

وی علاوه نمود، در مذاکرات و نشست های داخلی و خارجی پیرامون صلح، هدف آوردن صلح نیست بلکه منافعی در حال گردش است و ابزاری درحالت تعویض.

 او گفت، حکومت وحدت ملی محصول انتخابات تقلبی سال 2014 می باشد و تاخیر در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به هیچ وجه قابل قبول مردم نیست.

آقای قانونی تأکید کرد:« کسانی که طرح صلح را برای حکومت پیشنهاد می نمایند و خواهان سپردن برخی از مناطق کشور تحت مناطق امن، به مخالفان مسلح دولت هستند، منطقی تر فکر کنند.

او گفت، سپردن برخی از مناطق کشور به گروه های تروریستی و مخالفان مسلح به معنای تجزیه افغانستان خواهد بود.

قابل ذکر است که چندی قبل، گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان طرحی را مبنی بر اینکه برخی از مناطق امن کشور به گروهای مخالف مسلح سپرده شود، پیشنهاد کرده بود؛ اما این طرح با انتقاد های تند و شدید شمارزیادی از نهادها و سران احزاب سیاسی مواجه شده، می گویند که اگر حکومت در مورد این طرح پاسخ مثبت دهد، افغانستان تجزیه خواهد شد

نفوس شماری خیالی و هوایی در آستانه انتخابات

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد