نقش-حساس-رسانه-ها-در-بازتاب-جریان-های-صلح-و-انتخابات

نهادهای بین المللی حمایت از رسانه های افغانستان، نقش رسانه ها را در معرفی و بازتاب پیکارهای انتخاباتی و گفتگوهای صلح مهم عنوان می کند.

به گزارش افغان نیوز وزارت اطلاعات و فرهنگ، امروز سه شنبه (1، اسد) طی سمینار علمی کارکرد های صد ساله رسانه ها و قانون را به بررسی گرفت و  رسانه های افغانستان را در یک قرن، پردستاورد خواند.

کریستین ژولی، رییس بخش سیاسی اتحادیه اروپا ضمن ستایش از کارکردهای رسانه های افغانستان گفت که مطبوعات افغانستان در بخش اطلاع رسانی، موضوعات مختلف همچون جنگ، جریان های سیاسی و اجتماعی را به نحو احسن انعکاس داده اند.

آقای ژولی ضمن اینکه حمایت اتحادیه اروپا را از رسانه های افغانستان اعلام کرد، افزود که حکومت افغانستان نیز باید در بخش امنیت و مصونیت رسانه ها کوشا باشد.

در همین حال، یاماماتوموچی نماینده سازمان ملل متحد در افغانستان نیز فعالیت های رسانه های افغانستان را در شرایط حساس و جنگی، از شجاعت و دستاوردهای بی نظیر رسانه ها عنوان نمود.

نماینده سازمان ملل تاکید نمود که نیاز است رسانه ها و حکومت در کنار هم برای پر کردن خلا ها در افغانستان بکوشند.

از سوی هم، حسینه صافی نامزد وزیر اطلاعات و فرهنگ نشرات صدساله رسانه های افغانستان رادر منطقه بی نظیر خواند و خاطر نشان ساخت که ابتکارات نشرات در افغانستان باید بیشترین تمرکز خود را روی وحدت ملی به کار گیرد.

خانم صافی اظهار داشت که وزارت اطلاعات و فرهنگ برای رشد فعالیت رسانه ها در کشور همواره تلاش کرده و حمایت ارر رسانه ها را مهم می خواند.

این درحالی است که نهاد حمایت‌کننده رسانه‌های آزاد افغانستان با ابراز نگرانی اعلام نموده که شیرآقا، سرمهندس شهرداری بغلان، یک بانوی خبرنگار را لت‌وکوب کرده است.

نقش حساس رسانه ها در بازتاب جریان های صلح و انتخابات

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد