نقش-زنان-در-روند-صلح-افزایش-یابد

دفترسازمان ملل درولایت هرات کنفرانسی را به منظور افزایش نقش زنان در برگزار کرد و اشتراک کنندگان، خواهان مشارکت بیشر زنان در این روند شدند.

به گزارش افغان نیوز: دفتر معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) گفته است که تمرکز اصلی کنفرانس در هرات در مورد نقش زنان در روند صلح بوده، که در آن به تعداد ۵۰ زن از ۱۳ ولسوالی این ولایت اشتراک کردند.

این کنفرانس از طرف هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) تسهیل گردیده بود، که طی آن دلبر نظری وزیر امور زنان و جمیله افغانی معین وزارت کار و امور اجتماعی در حمایت از تلاش های زنان محلی در راستای صلح صحبت نمودند.

خانم پرنیال داال کاردیل، سرپرست یوناما در جریان سخنرانی اش درین کنفرانس گفت: "افغانستان نیاز دارد تا تمام اقشار جامعه ، گروه های اجتماعی و جوامع قومی را در مسیر صلح و امنیت دخیل سازد. این روند همچنان درخانه، اجتماع، مکاتب، مساجد و محل کار به نقش گسترده زنان و دختران نیازمند است.

طبق قطعنامه ۱۳۲۵ شورای امنیت سازمان ملل متحد و بنابر تعهدات پلان کاری ملی افغانستان، اشتراک کننده گان گروپ های کاری کنفرانس مذکور در مورد راه های افزایش مشارکت زنان در روند صلح بحث و گفتگو کردند.

در اخیر کنفرانس، اشتراک کنندگان با نشر یک اعلامیه به نقش مرکزی زنان در پروسه صلح در افغانستان تاکید نمودند و تعهد کردند که دراین پروسه بلند نمودن صدای زنان را ازدیاد میبخشند.

نقش زنان در روند صلح افزایش یابد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد