نمایشگاه-تولیدات-داخلی-در-هرات-گشایش-یافت

نمایشگاه بزرگ داخلی تحت عنوان «افغان لاجورد» با حضور مقام‌های وزارت صنعت و تجارت در ولایت هرات گشایش یافت.

به گزارش افغان نیوز؛ حمیدالله خادم، رییس اتاق صنایع و معادن هرات گفته است که در این نمایشگاه نزدیک به ۱۵۰ غرفه از تولیدات هرات، به‌شمول صنایع دستی و تولیدی زنان به نمایش گذاشته شده و برای پنج روز ادامه دارد.

به گفته او از مجموع ۱۵۰ غرفه، ۳۰ غرفه‌ آن به صنایع تولیدی زنان اختصاص داده شده است. خادم هدف از راه‌اندازی این نمایشگاه را بازاریابی و معرفی کالاهای تولیدی هرات عنوان کرد.

رییس اتاق صنایع و معادن هرات گفت که همزمان با افتتاح این نمایشگاه، چهار فابریکه جدید در شهرک صنعتی این ولایت نیز افتتاح می‌شود. او گفته است که این فابریکه‌ها در بخش‌های تولید باتری موتر، پلاستیک‌های گلخانه‌ای، خط توسعوی کارتن و تولید دانه‌های مرغ به فعالیت آغاز خواهند کرد.

نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی در مراسم افتتاح این نمایشگاه، گفت که تلاش‌ها برای برگزاری چنین نمایشگاه در ولایت‌های قندهار، بلخ و ننگرها نیز ادامه دارد.

عزیزی حمایت از تولیدات داخلی را از اولویت‌های امارت اسلامی عنوان کرده و گفت که برای رشد صنایع تولیدی داخلی، تلاش دارند تا بر واردات کالاهای مشابه خارجی، تعرفه‌های بیشتر وضع کنند.

به‌ گفته‌ او، کاهش ۵۰ درصدی تعرفه بر کالاهای داخلی و افزایش تعرفه بر کالاهای وارداتی از برنامه‌ها‌ی حمایتی امارت اسلامی جهت تشویق سرمایه‌گذاران داخلی است.

سرمایه‌گذاران و زنان تجارت ‌پیشه با استقبال از برگزاری این نمایشگاه، خواستار حمایت از تولیدات داخلی و گفتند که امارت اسلامی باید برای ایجاد سهولت و بازاریابی کالاهای تولیدی زنان گام‌های جدی بردارد.

نمایشگاه تولیدات داخلی در هرات گشایش یافت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد