نمایشگاه-وطن-ما-تولید-ما-در-کابل-افتتاح-شد

مسوولان امارت اسلامی می‌گویند که حکومت سرپرست در تلاش نهادینه سازی مصرف تولیدات داخلی کشور هستند

به گزارش افغان نیوز؛ عبداللطیف نظری، معین مسلکی وزارت اقتصاد روز گذشته (یک‌شنبه، ۲۰ قوس) در افتتاح نمایشگاه "وطن ما تولید ما" گفت که یکی از پالیسی‌های وزارت اقتصاد نهادینه سازی مصرف تولیدات داخلی کشور می‌باشد.
نظری با این که امارت اسلامی با پشتبانی از تجارت‌های کوچک و متوسط قصد دارد، بازرگانان را به سرمایه‌گذاری و شهروندان کشور را به استفاده از تولیدات داخلی تشویق نماید.
محمد یونس مومند، سرپرست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت که همه تاجران و سرمایه‌گذران کشور باید در تلاش تولیدات معیاری و با کیفیت جهانی باشند تا محصولات تولیدی افغانستان مورد پسند مردم و کشورهای همسایه قرار گیرد.
مومند از تمامی تاجران و سرمایه‌گذران خواست تا در داخل کشور سرمایه‌گذاری نمایند و در بهبودی وضعیت اقتصادی افغانستان سهم بگریند.
او درباره مشکلات تاجران و سرمایه‌گذران کشور گفت که شرکت‌های صنعتی با کمبود مواد خام و برق روبه‌رو هستند و امارت اسلامی باید توجه جدی در زمینه تامین برق شهرک‌های صنعتی نماید.
رحیم الله سمندر‌، رییس اجرایی اتاق صنایع و معادن افغانستان درافتتاح این نمایشگاه از امارت اسلامی خواستار ایجاد بازار دائمی برای فروش تولیدات داخلی کشور شد و گفت که با ایجاد بازار دائمی، تولیدات داخلی نیز افزایش می‌یابد.
عزیز الرحمان عزیزی، نماینده شرکت تولیدی برنج رغون انصاف از برگزاری این نمایشگاه استقبال کرده و از امارت اسلامی خواستار توجه جدی در بخش تولیدات داخلی شده است.

او گفته است که حکومت سرپرست باید از تولیدات داخلی در برابر کالاهای خارجی حمایت نماید، تا محصولات تولید شده در کشور با کالاهای خارجی رقابت نماید.
عزیزی از امارت اسلامی خواستار برگزاری نمایشگاه‌های بیشتر جهت معرفی و بازاریابی محصولات تولیدی داخلی در کشور شده است.
این در حالی است که از آغاز ماه جاری تا اکنون، سه نمایشگاه در شهر کابل برگزار شده است.

اشتراک کنندگان درنمایشگاه ملی و بین‌المللی که چندی پیش برگزار شد، توانستند به ارزش ۳۵ میلیون افغانی کالاهای تولید شده داخلی را به فروش برسانند.

نمایشگاه "وطن ما تولید ما" در کابل افتتاح شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد