نماینده-اتحادیه-اروپا-با-حقانی-گفتگو-کرد

سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله ا.ا گفته است که دولت افغانستان باید عضویت خود را در نهادهای مهم بین المللی دریافت کند تا افغان‌ها در آنجا نمایندگی واقعی خود را داشته باشند و حل مسائل آنان آسان تر شود.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت امور داخله امروز (چهارشنبه، 27 جدی) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که آقای حقانی این سخنان را در یدار با رافائلا آیودیس، کاردار نمایندگی اتحادیه در افغانستان مطرح کرده است.

در خبرنامه آمده است که رافائلا آیودیس در این دیدار از تامین در افغانستان ستایش کرده و در مورد نشست ماه آینده در دوحه که میان کشورهای دخیل در مسائل افغانستان برگزار می‌شود، نیز صحبت کرده است.

خانم آیودیس به نمایندگی از اتحادیه اروپا به کمک های بشردوستانه دیگر از جمله همکاری با آسیب دیدگان زلزله هرات و بازگشت افغان‌ها به کشور نیز وعده همکاری داده است.

بر اساس خبرنامه، در این دیدار سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله از حمایت‌ مردم افغانستان توسط اتحادیه اروپا و تلاش‌های «مثبت» خانم یودیچه در رابطه با افغانستان قدردانی کرده است.

او گفته است که افغانستان پس از چندین دهه بی‌ثباتی و مشکلات به سوی ثبات سیاسی و اقتصادی پیش می رود و پس از مدت‌ها، افغان‌ها احساس امنیت جسمی و روانی می‌کنند.

سرپرست وزارت امور داخله در مورد تعامل با کشورهای خارجی گفته است که «دولت افغانستان باید عضویت خود را در نهادهای مهم بین المللی دریافت کند تا افغان‌ها در آنجا نمایندگی واقعی خود را داشته باشند و حل مسائل آسان تر شود».

این در حالی است که کرسی افغانستان در سازمان ملل در حال حاضر در اختیار دیپلمات حکومت پیشین کشور است.

نماینده اتحادیه اروپا با حقانی گفتگو کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد