نماینده-افغانستان-در-سازمان-ملل-علیه-روسیه-رأی-می‌دهد

نصیراحمد فایق، نماینده افغانستان در سازمان ملل می‌گوید که به قطع‌نامه محکومیت تهاجم نظامی روسیه به اوکراین در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد رای مثبت می‌دهد.

به گزارش افغان نیوز؛ مسئول نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد، روز سه ‌شنبه (۱۰ حوت) گفت که در نشست عمومی این سازمان بر ضد تهاجم روسیه به اوکراین رای می‌دهد.

نصیراحمد فایق اعتقاد دارد که حمله روسیه به اوکراین نقض منشور سازمان ملل است و امنیت کشورها را به خطر می‌اندازد.

این در حالی است که او از حکومت کنونی طالبان در سازمان ملل نمایندگی نمی‌کند و دولت پیشین نیز متلاشی شده و دیگر وجود خارجی ندارد. با این حال، او هنوز در سازمان ملل حضور دارد؛ زیرا این سازمان دولت طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد.

فایق همچنین افزوده‌است: «افغانستان که خود متاثر از جنگ، تجاوز و تهاجم قدرت‌های بیرونی بوده و مردم آن، آن ‌را تجربه کرده‌اند، همواره حامی و خواستار احترام به اصول منشور ملل متحد و دریافت راه حل صلح‌جویانه از طریق گفتگو و مذاکره می‌باشد. این موقف در حقیقت حمایت از حق حاکمیت و تمامیت ارضی کشور‌های کوچک و بزرگ و مخالفت با تهاجم نظامی می‌باشد.»

وی در بخش دیگر اظهارات خود گفته‌است که «حمله روسیه بر اوکراین نقض صریح قوانین بین‌الملل و منشور ملل متحد می‌باشد که در آن روی احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشور‌ها و خودداری از تهدید و استفاده از زور در برابر استقلال سیاسی، حاکمیت کشور‌ها و دریافت راه حل مسالمت‌آمیز منازعات بین‌الدول تاکید شده‌است».

در همین حال، وزارت خارجه دولت طالبان، هفته‌ قبل (ششم حوت) با نشر اعلامیه‌ای روسیه و اوکراین را به بردباری دعوت کرد؛ اما گفت که این گروه در جنگ میان مسکو و کی‌یف، پالیسی بی‌طرفی را اختیار می‌کند.

نماینده افغانستان در سازمان ملل علیه روسیه رأی می‌دهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد