نماینده-سازمان-ملل-برای-افغانستان-وضعیت-امنیتی-فاریاب-را-بررسی-کرد

دامیچی یاماموتو مقام ارشد ملل متحد در افغانستان با مقام های دولتی و رهبران محلی ولایت فاریاب دیدار کرده و صلح، انتخابات، امنیت و حمایت از بی جاشدگان از اثر منازعات مسلحانه، بحث و گفتگو کرد.

به گزارش افغان نیوز: آقای یاماموتو نماینده خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان و رئیس هیئت معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما) در ولایت فاریاب گفتگوهای مختلفی با مقامات محلی در مورد بررسی سیستم ملل متحد در رسیدگی به چالش های زون شمال داشت.

آقای یاماموتو بر علاوه دیدار با محمد همایون فوزی والی فاریاب، نمایندگان شورای ولایتی، اعضای کمیته ولایتی صلح و دیگر رهبران محلی، با فعالین حقوق زن، رهبران جوان و نمایندگان ولایتی احزاب سیاسی جمعیت و جنبش نیز دیدار نمود.

در هر دیدار او به نگرانی های افغان ها در مورد وضعیت کنونی در فاریاب و اطراف این ولایت گوش فرا داد و بر تعهد ملل متحد برای همکاری با دولت و مردم افغانستان جهت به دست آوردن امنیت، ثبات و رفاه تاکید کرد.

مقام ملل متحد به والی فاریاب و اشتراک کنندگان در این جلسه گفت: "ملل متحد بسیار خوشحال است که شما در مورد آینده فکر می کنید و دیدگاه شما شامل مسئولیت های سیاسی و احترام به هر فرد جامه می باشد."

وی تاکید کرد که " پروسه صلح باید از سوی اعضای جامعه به شمول زنان و کسانی که نقش مهمی در این پروسه ایفا می کنند، به پیش برده شود."

هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) که به عنوان یک ماموریت سیاسی در کنار دیگر فعالیت های عمده اش، مساعی جمیله را تامین کند، ماموریت دارد تا از حکومت و مردم افغانستان حمایت کند.

 "مساعی جمیله" در واقع گام های دیپلوماتیکی اند که سازمان ملل متحد با هدف تامین اصول استقلال، بی طرفی و یکپارچگی در عرصه عمومی و فعالیت های خصوصی و برای جلوگیری از گسترش، تشدید و افزایش منازعات بین المللی بر می دارد.

یوناما در بخش پروسه صلح و آشتی ملی، بررسی و بهبود وضعیت حقوق بشر و همچنین حفاظت از غیر نظامیان در منازعات مسلحانه، ترویج حکومتداری خوب و تشویق همکاری های منطقوی همکاری می کند. همچنین این ماموریت در عرصه کمک های منسجم بین المللی همکاری می نماید.

نماینده سازمان ملل برای افغانستان وضعیت امنیتی فاریاب را بررسی کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد