نمایندگان-غزنی-در-تلاش-عدم-برگزاری-انتخابات-هستند

مقامات محلی در غزنی از تلاش های نمایندگان این ولایت در مجلس نمایندگان جهت مختل ساختن انتخابات خبر داده می گویند که نمایندگان غزنی مبلغ دو میلیون افغانی را برای عدم برگزاری انتخابات به معترضانی که دروازه کمیسیون مستقل انتخابات را در این ولایت بسته اند پرداخته اند تا با این کار به کرسی های پارلمان ابقا شوند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: غلام سخی زابلی عضو شورای ولایتی غزنی امروز پنج شنبه(۲۱ جوزا) به افغان نیوز می گوید که مطابق قانون انتخابات در ولایاتی که انتخابات برگزار نشود نمایندگان سابق دوباره می توانند به سمت های شان بازگردند.

آقای زابلی تصریح می کند که تعدادی از اقوام پشتون و تاجیک که خواستار حوزه ای ساختن انتخابات می باشند در تبانی با گروه طالبان در این ولایت علیه حکومت اعتراض کردند.

این عضو شورای ولایت غزنی می افزاید که دروازه کمیسیون مستقل انتخابات در غزنی بسته است و هیچ یک از کاندیدای پارلمانی هنوز ثبت نام نکرده اند.

آقای زابلی تصریح میکند که شماری از نمایندگان مردم غزنی در مجلس نمایندگان به معترضان مبلغ دو میلیون افغانی پرداخت کرده اند تا از برگزاری انتخابات پارلمانی در این ولایت جلوگیری شود.

از سوی هم محمد عارف نوری سخنگوی ولایت غزنی نیز با تایید این خبر اظهار داشت که از دو ماه به این سو معترضان دروازه کمیسیون انتخابات را بسته اند و خیمه های تحصن را برپا کرده اند.

سخنگوی این ولایت تاکید می کند که والی جدید غزنی که حدود یک هفته پیش آغاز به کار کرده است در تلاش رفع مشکلات موجود این ولایت است.

آقای نوری همدست بودن معترضان را با طالبان و نیز به چالش کشیدن انتخابات با استفاده از مردم محل را تایید نکرد اما اضافه می کند که کار این معترضان که شماری از کاندیدای احتمالی نیز در میان آنها دیده می شود خلاف دموکراسی و قوانین کشور می باشد.

وی همچنان اظهار داشت که مخالفان مسلح نیز با استفاده از این حرکت های مردم تلاش می کنند انتخابات پیش رو را به با مشکل مواجه سازند.

نوری تاکید می کند که هدف این مخالفان عدم اشتراک مردم به انتخابات و نیز منافع شخصی آنان می باشد.

در همین حال علی اکبر قاسمی نماینده مردم غزنی در مجلس می افزاید که این اعتراض و برپایی خیمه های تحصن در مقابل دروازه کمیسیون انتخابات یک قضیه سیاسی از سوی حکومت است که در هماهنگی با طالبان خواهان عدم برگزاری انتخابات می باشند.

آقای قاسمی با این که این مشکلات را از جانب حکومت می داند اما در رابطه به این که در صورت عدم برگزاری انتخابات به سمت خود باقی خواهد ماند یا خیر می گوید که هر آنچه قانون انتخابات هدایت دهد نمایندگان نیز مطابق آن عمل خواهند نمود.

قابل یادآوری است با این که زمان ثبت نام نامزدان پارلمانی مطابق قانون به پایان رسیده است اما در ولایت غزنی هیچ کسی نامزد کرسی های پارلمان نشده است.

نمایندگان غزنی در تلاش عدم برگزاری انتخابات هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد