نمایندگان-مجلس-صلح-پروژۀ-نمی-خواهیم

برخی از نمایندگان مجلس با ابراز نگرانی از وضعیت کنونی افغانستان اظهار داشتند که صلح پروژه ای نتیجه نمی دهد و نمی خواهیم.

به گزارش افغان نیوز: عبدالستار درز آبی، نمایند مردم فاریاب، امروز چهار شنبه(20، سرطان) گفت؛ وضعیت فعلی افغانستان که مردم هر روز کشور را ترک می کنند، کار نیست و مردم امنیت جانی و مالی ندارند به خاطر این است که اکثر ما به شمول رییس جمهور غنی قوم گرا هستیم.

از سوی هم ظاهر قدیر گفت که نمایندگان از حکومت دفاع می کند نه از حقوق مردم. مردم افغانستان امروزه صلح میخواهند اما صلح پروژه ای نتیجه نمی دهد و نمی خواهیم.

عبیدالله بارکزی تاکید داشت که نشست عربستان یک امید خوب برای رسیدن به صلح بوده و مردم افغانستان از این اقدام حکومت استقبال می کنند، زیرا این نشست میتواند مخالفین را به صلح نزدیک کند.

همایون همایون، نایب اول مجلس نمایندگان اعتراف کرد که مجلس نتوانسته از عملکرد حکومت نظارت کند، زیرا بیشتر جنبه رسانه ای به خود گرفته است. وی افزود؛ یکی از عملکرد های غیرقانونی تبعید دوستم و بازداشت قیصاری می باشد که باید زمینه برگشت وی به کشور فراهم گردد. از سوی هم پروسه انتخابات در ولایت غزنی جنبه غیر قانونی داشته و هر روز تنش قومی را افزایش می دهد، زیرا اقدام حکومت و کمیسیون مستقل انتخابات برخورد دوگانه و تبعیض آمیز می باشد.

نمایندگان مجلس: صلح پروژۀ نمی خواهیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد