نمایندگان-مهاجران-افغان-در-پاکستان،-برای-بیان-مشکلات-شان-به-کابل-آمدند

مهاجران افغان در پاکستان نمایندگان شان را به کابل فرستادند تا در مورد رفع مشکلات شان با وزارت مهاجرین و عودت کنندگان و مسئولین حکومت وحدت ملی بحث و تبادل نظر نمایند.

به گزارش افغان نیوز: به گفته ی وزارت مهاجرین، یک هیأت ۱۶۰ نفره به نمایندگی از مهاجران افغان در نقاط مختلف پاکستان وارد افغانستان شدند.

اقای سیدحسین عالمی بلخی در نشستی با این نمایندگان بیان نموده است، این وزارت در نظر دارد سهولت و امکانات اولیه برای مهاجران عودت کننده در کشور فراهم نماید و زمینه ی زندگی آرام را فراهم نماید.

این وعده های وزیر مهاجرین در حالی است که هزاران مهاجرین در نقاط مختلف کشورهای همسایه از رفتار غیر انسانی نیروهای امنیتی و از اخراج اجباری و نبود امکانات فریاد می زنند.

در کشور پاکستان نیز از سال گذشته تا کنون هزاران مهاجر افغان با بد رفتاری و خشونت نیروهای امنیتی مواجه بوده و بطوری اجباری از این کشور اخراج شده اند.

گفته می شود شماری نزدیک به دو میلیون مهاجر در پاکستان، بیشتر شان در اقامت غیر قانونی  به سر می برند. وضعیت مهاجران و مشکلات آن ها در کشور های همسایه به حدی مورد بی توجهی قرار گرفته است که اظهارات وزیر مهاجرین در حد وعده ها و آرمان ها پنداشته می شود.

نمایندگان مهاجران افغان در پاکستان، برای بیان مشکلات شان به کابل آمدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد