نمایندگان-ولایات-شمال-برای-دیدار-جنرال-دوستم-عازم-کابل-شدند

بیش از ۲۰۰ تن از برزگان، متنفذین و نمایندگان مردم ولایت های شمال کشور برای دیدار با جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری عازم کابل شدند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: شماری از نمایندگان شورای ولایتی فاریاب به افغان نیوز می گویند که امروز یک شنبه ۳۱ سرطان نمایندگان مردم شمال کشور هم‌زمان با وعده برگشت جنرال دوستم به کشور به سمت پایتخت حرکت کرده اند تا از نزدیک با معاون اول ریاست جمهوری ملاقات و گفتگو داشته باشند.

صبغت الله سیلاب نماینده مردم فاریاب در شورای ولایتی تصریح می کند که برگشت جنرال دوستم بخشی از خواسته های مردم است و تا رهایی نظام الدین قیصاری این تظاهرات ادامه خواهد داشت.

آقای سیلاب تاکید می کند که امروز تظاهرات مردم ولایت های شمال کشور طبق معمول تا ساعت ۲ بعد از ظهر ادامه خواهند داشت و از حکومت می خواهند تا قیصاری از بند رها و عاملان قتل محافظان وی مجازات شوند.

این نماینده شورای ولایت فاریاب یادآور می شود که نظام الدین قیصاری در بازداشت خانگی است در صورتی که از بند رها نشود تحقیقات وی بدون بی حرمتی و با احترام انجام خواهد شد.

از سوی هم عبدالقادر مالیه عضو شورای ولایتی جوزجان بر برآورده شدن خواسته های مردم پافشاری نموده خاطر نشان می سازد که اعتراضات مردم تنها با برگشت جنرال دوستم به کشور پایان نخواهد یافت و تا رهایی و مجازات سربازانی که به شکنجه و بی حرمتی محافظان قیصاری متهم اند جزا داده نشود دست از اعتراض برنخواهند داشت.

در همین حال محمد عوض بیگ اوغلی نماینده شورای ولایتی سمنگان می افزاید که هنوز در این ولایت دروازه های ادارات دولتی و مقام ولایت از سوی مردم بسته است و تا تامین تمامی خواسته هایشان ادارات دولتی به روی کارمندان مسدود خواهد بود.

آقای اوغلی با اشاره به تغییرات بعد از آمدن معاون اول ریاست جمهور اظهار داشت در صورتی که جنرال دوستم بیاید و با معترضان از نزدیک دیدار و گفتگو کند و قناعت مردم حاصل شود امکان پایان اعتراضات وجود دارد، در غیر آن مردم همچنان بر رهایی قیصاری و مجازات عاملان لت و کوب و قتل محافظان نظام الدین قیصاری تاکید خواهند کرد.

قرار است امروز جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری با تشریفات ویژه حکومتی و بعد از یک سال دوباره به کابل بازگردد.

نمایندگان ولایات شمال برای دیدار جنرال دوستم عازم کابل شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد