نمایندگان-پارلمان-در-مورد-قضیه-حادثه-شفاخانه-بسترناآگاهانه-و-سلیقه‌یی-ابراز-نظر-میکنند-

هیئت بررسی رویداد تروریستی شفاخانه سردار محمد داوود خان، اعلام کرد که ۹۹درصد اخبار رسانه ها در مورد حادثه تروریستی در این شفاخانه شایعه است و حقیقت ندارد.

به گزارش افغان نیوز: جنرال هلال الدین هلال، رئیس هیئت بررسی رویداد تروریستی شفاخانه سردار محمد داوود خان، امروز چهار شنبه (25حوت) در مورد وقوع این حادثه ، یافته هایش را بیان کرد.

وی گفت که تروریستان از غفلت نیروهای امنیتی استفاده کرده و با انجام حمله انفجاری وارد شفاخانه گردیدند.

به باور وی، تروریستانی که وارد این شفاخانه شدند برای از بین بردن پرسونل شفاخانه و مریضان، از بمب دستی، سلاح های دستی و برچه استفاده کرده اند.

وی گفت که هدف اصلی تروریستان از بین بردن متخصصین این شفاخانه بوده، اما از این اقدام آنها جلوگیری صورت گرفته است.

آقای هلال علاوه نمود که شمار کشته شدگان این حادثه در حال حاضر 50 تن و شمار زخمی ها به 31 تن کاهش یافته است.

رئیس هیئت بررسی رویداد تروریستی شفاخانه سردار محمد داوود خان رسانه ها را متهم به نشر شایعات در مورد این حادثه کرد و بیان داشت که 99درصد اخبار نشر شده در مورد این حادثه حقیقت ندارد.

او همچنان تصریح کرد که نمایندگان پارلمان نیز در مورد این قضیه ناآگاهانه و سلیقه‌یی ابراز نظر میکنند.

به باور آقای هلال تروریستان، این حمله را از قبل طراحی نکرده و هیچ فردی از داخل شفاخانه نیز با تروریستان همدست نبوده اند.

اما این هیئت ادعا دارد که تروریستان از غفلت مسئولین امنیتی استفاده کرده و وارد ساختمان شفاخانه شده است و برای بررسی بیشتر ده ها تن مورد بازداشت و تحت نظارت قرار دارند.

این در حالی است که شماری از اعضای مجلس نمایندگان وقوع این حادثه را یک فاجعه دانسته ، تصریح میکنند که افرادی در داخل شفاخانه با تروریستان همکار بوده اند.

برخی اعضای مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمار کشته شدگان این حادثه را نزدیک به 250 تن عنوان میکنند، ادعایی که از سوی هیئت بررسی کننده این حادثه رد شده است.

نمایندگان پارلمان در مورد قضیه حادثه شفاخانه 400 بسترناآگاهانه و سلیقه‌یی ابراز نظر میکنند.

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد