نمایندگی-افغانستان-در-سازمان-ملل-حملات-پاکستان-را-محکوم-کرد

نمایندگی افغانستان در سازمان ملل متحد حملات هوایی پاکستان بر ولایت‌های خوست و کنر را تقبیح کرده و آن را تجاوز علیه تمامیت ارضی کشور و نقض آشکار قوانین بین‌المللی خوانده است.

به گزارش افغان نیوز؛ نصیر احمد فایق، نماینده افغانستان در سازمان ملل، شب گذشته(شنبه ۲۷ حمل) با نشر اعلامیه‌ای حمله‌های هوایی پاکستان بر خوست و کنر را که باعث کشته‌شدن بیش از ۴۰ نفر از جمله شماری غیرنظامی شده، شدیدا تقبیح کرده و آن را یک جنایت بشری و نقص آشکار قوانین بین‌المللی خوانده‌است.

نماینده افغانستان در سازمان ملل متحد گفته‌است که حمله‌های راکتی نظامیان پاکستان در ولایت شرقی افغانستان در ۲۰ سال گذشته باعث تلفات زیاد افراد ملکی و بی‌جا شدن مردم شده‌است.

آقای فایق از دولت پاکستان خواسته که فورا به این حمله‌ها پایان داده و به تمامیت ارضی افغانستان احترام بگذارد.

در ادامه واکنش‌ها علیه حمله راکتی پاکستان بر ولایت‌های خوست و کنر، ‏حامد کرزی، رییس جمهوری پیشین نیز حملات نظامی پاکستانی بر دو ولایت را محکوم کرده و آن را خلاف اصول بین‌المللی، نقض حاکمیت ملی افغانستان و جنایت بشری دانسته‌است.

پس از حمله پاکستان، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی طالبان با نشر توییتی گفته است که پاکستان نباید حوصله افغانستان را بیازماید و هرگز چنین اشتباهی را انجام ندهد.

نیروهای هوایی پاکستان جمعه‌شب، ساعت ۲:۰۰ بامداد ساحاتی را در ولایت‌های خوست و کنر بمباران کردند که در نتیجه آن ده‌ها غیر نظامی کشته و زخمی شدند.

نمایندگی افغانستان در سازمان ملل حملات پاکستان را محکوم کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد